شناسهٔ خبر: 81465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد/ واگذاری بیست و نه هزار و ۷۹۱مترمربع از اراضی شهرستان/ اولین پروژه مشارکتی خیرساز استان در حال اجرا

فولادی نجف اباد اصفهان رئیس اداره راه‌و شهرسازی شهرستان نجف آباد، با اعلام گزارشی اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف کاری این اداره را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی فولادی رئیس اداره راه‌و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان در خصوص پروژه های در دست اقدام حوزه راهسازی این شهرستان اذعان داشت: محور دهق-میمه (اذان) به طول ۴۰ کیلومتر اولین پروژه مشارکتی خیر ساز در سطح استان اصفهان است. که با مشارکت موسسه خیریه حضرت امام رضا (ع) شهر دهق و با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تا مرحله بیس احداث شده است، وبخش تامین قیر و آسفالت پروژه که در تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده در دست پیگیری و اقدام است. 

وی با بیان اینکه احداث زیرگذر دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر پروژه های اولویت دارشهرستان است گفت: طرح این پروژه مصوب و پیگیری های لازم جهت تامین اعتبارات ملی صورت گرفته است. همچنین احداث باند دوم دهق – گلپایگان و رینگ دوم کمربندی جنوبی نجف آباد به تیران از پروژه های در دست مطالعه حوزه ساخت این شهرستان است. 

رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان نجف‌آباد در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی شهرستان اظهارکرد: تعداد ۵۵۰ جلد سند مالکیت تک برگی به مساحت بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ هکتار اخذ شده، و در مجموع چهارصد و سی و هشت هزار و ۵۴۳  مترمربع زمین واگذار شده است که واگذرای‌ها شاملِ بیست و نه هزار و ۷۹۱ مترمربع زمین جهت اجرای طرح مسکن محرومین به بنیاد مسکن درشهر علویجه، پنج هزار و ۶۰۰  متر مربع در قالب ۲۸ قطعه زمین  به انجمن خیرین مسکن ساز در شهر علویجه، ۵ هکتار به دامداری های بخش مهردشت و بیش از ۱۰۰ مورد از منازل مسکونی احداثی در اراضی ملی یزدانشهر و اراضی تصرفی در ید کشاورزان بوده است. 

وی افزود تعیین تکلیف اراضی انتقالی ازشرکت عمران فولادشهر بنام سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت ۹۸۰ هکتار از پرونده های مهم  در دست اقدام است که به موجب آن و در صورت ابلاغ مصوبه، اراضی در اختیار بیش از ۳۰۰۰ نفر از کشاورزان شهر جوزدان و نجف‌آباد ساماندهی می شود. همچنین بیش ازهفتاد و شش هزا و ۸۶۴ متر مربع از اراضی ملی  به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد ریال در این شهرستان رفع تصرف و در اختیار دولت قرار گرفت.