شناسهٔ خبر: 81471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات بازگشایی راه دسترسی روستاهای مرق-مرقکان و قشلاق سیاله در پی رانش زمین آغاز شد .

photo_۲۰۲۰-۰۵-۲۴_۱۱-۲۲-۳۲ (Copy).jpg نماینده منتخب شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یازدهم و فرماندار ویژه شهرستان ساوه و مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به منظور ارزیابی چگونگی انجام کار از راه دسترسی روستاهای مرق-مرقکان و قشلاق سیاله بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،، در پی رانش زمین در راه دسترسی روستاهای مرق-مرقکان و قشلاق سیاله در مجاورت سد الغدیر ساوه و قطع ارتباط ۲۵۰ خانوار از ساکنین این روستاها و در پی تشکیل ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در محل مزبور  مدیر کل راه و شهرسازی به همراه حجت الاسلام والمسلمین سبزی، نماینده منتخب شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یازدهم و فرماندار ویژه شهرستان و سایر مسئولین از محل مورد نظر بازدید و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

نماینده منتخب شهرستان های ساوه و زرندیه در این بازدید بر تسریع در مراحل بازگشایی محور تاکید نمودند و ازپیگیریهاو برنامه ریریهای صورت پذیرفته تا کنون  ابراز رضایت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت : با توجه به رانش شدید زمین در این محل ، راه موجود آسیب جدی دیده و قابل استفاده نخواهد بود و اهالی این روستاها در حال حاضر بدلیل فقدان راه سترسی زمینی ، از مسیر آبی سد الغدیر برای رفت و آمد و انجام امورات ضروری استفاده می‌کنند.

احمد مرزبان افزود : به منظور ایجاد راه دسترسی ایمن به این روستاها می بایستی با کمک سایر دستگاههای عضو ستاد بحران استان  واریانت جدیدی طراحی ومورد بهره برداری قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد  :به منظور تسریع در اجرای عملیات احداث واریانت مذکور راه جدید نیروهای سپاه ۴۲ قدر استان نیز با تجهیزات مورد نیاز در محل حاضر شده اند و امیدواریم با همکاری این ارگان و سایر دستگاهها در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات را مرتفع نماییم .