شناسهٔ خبر: 81501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید دادستان مشهد و مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي از تعدادي از اراضی داراي پرونده سوء جريان واگذاري در سطح شهر مشهد

ABAS4444.JPG دادستان مشهد به همراه مديركل راه وشهرسازي خراسان رضوي از نزديك از پروژه هاي داراي پرونده قضايي سوء جريان واگذاري بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، در جريان اين بازديد قدرت الله ابك مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي گزارش كاملي از اقدامات انجام گرفته در خصوص اراضي ملي واگذار شده به تعاوني ها و اشخاص كه داراي پرونده قضايي سوء جريان مي باشند، ارائه كرد.

در حاشيه اين بازديد مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با بيان اينكه اين بازديد به درخواست اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي و با موضوع بازديد ميداني و بررسي اراضي واقع در پلاك هاي 186 و 176 انجام شد، با توجه به تخلفات برخی از متصرفین و معارضین و پرونده هاي داراي سوء جريان واگذاري، براساس گزارشات شهرداری و منابع طبیعی و راه و شهرسازی، مقرر شد مستندات و مدارک لازم برای رسیدگی و دفاع از حقوق بیت المال ارائه تا ازطریق دادگاه ویژه مبارزه با زمین خواری اقدامات لازم و قانونی بعمل آید.

وي افزود: اراضي ملي، از مهمترين داشته هاي دولت و مردم به شمار مي روند كه در طول سال هاي مختلف از سوي زمين خواران و سودجويان، مورد تعدي و تجاوز قرار گرفته اند و دولت نيز با اهتمام به اقدامات مختلف از جمله كسب سند و تعيين حدود براي آنها، سعي در مقابله با زمين خواري و سودجويي از اين اراضي داشته است.

گفتني است در اين بازديد دادستان مشهد ضمن تشکر از پيگيري ها و اقدامات بازدارنده و موثر اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در خصوص حفاظت از اراضي ملي و پیگیری حقوقی مربوطه برای حفظ اموال بيت المال و حقوق دولت و حفاظت از اراضی دولتی شد.

دادستان مشهد همچنين خواستار پیگیری و ارائه انعکاس گزارشات و مدارک و مستندات برای ثبیت اراضی ملی و حمایت از طرح های فضای سبز و حفاظت از اراضی ملی و دولتی شده و تاكيد كرد: دستگاه هاي نظارتي با حمايت دستگاه قضايي با هرگونه تخلفات و سوء جریان نسبت به اراضی دولتی برخورد لازم و قانونی بعمل آورند.