شناسهٔ خبر: 81530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان:

مشکلات اعتباری نباید پروژه‌های راه و شهرسازی را متوقف کند

جلسه شورای مدیران هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اعتباری نباید پروژه های راه و شهرسازی را متوقف کند، گفت: باید با تجربه هایی که در اختیار داریم، قادر باشیم از لحاظ فنی با حداقل هزینه پروژه ها را مدیریت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در جلسه شورای معاونین این اداره کل گفت: بر مبنای تفکیک وظایفی که در حوزه مسکن و راه وجود دارد، توانسته‌ایم تمرکز بیشتری را در حوزه مسکن داشته باشیم و سعی ما بر این بوده است که بر مبنای اهداف تعیین شده در جهت تسریع کار اصلاحاتی را انجام دهیم تا تحولاتی را در این دو حوزه شاهد باشیم.

وی گفت: در حوزه راه و شهرسازی با سرعت و دقت بیشتر به کارها در جهت پیشبرد امور رسیدگی می کنیم چرا که حوزه بسیار با اهمیت است.

 رضایی با اشاره به اینکه استان هرمزگان مهم‌ترین استان حمل و نقلی کشور است، افزود: در حال حاضر بخش اعظم واردات کشور از طریق محور ترانزیتی این استان انجام می‌شود که نشان از جایگاه ویژ‌ه‌ هرمزگان در حمل و نقل کشور است.

وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، نظارت خود را در حوزه جاده‌ای، بندری، ریلی و هوایی انجام دهیم و قادر شویم در تمام حوزه ها پیشگام باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: در حوزه راه احتمال دارد اقدامات و ساختار اداری به شکل راه و ترابری سابق و به عنوان دستگاهی تخصصی فعالیت ها ادامه یابد و ما در گام نخست بخش عمده ای از پروژه های راه روستایی را انتقال داده ایم.

وی افزود: در حوزه راه‌های اصلی  ۲۲ پروژه باقی مانده است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر بر اتمام این پروژه‌ها با عملکرد مطلوبی اقدام شود تا بخشی از پروژه‌هایی را که قابل انتقال است قطعا"به دستگاه مربوطه منتقل کنیم و بخش های دیگر را به نحو مطلوب فعال کرده و پروژه‌ها را با همکاری یکدیگر به پایان برسانیم.

 رضایی تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ پروژه ی ساختمانی داریم که مدت‌هاست ما را درگیر خود کرده است و اگر با مدیریت و تدبیر صحیح پیش می رفتیم قطعا قادر بودیم در مقطع کوتاه‌تری پروژه‌ها را نیز به سرانجام برسانیم که متاسفانه درگیر مشکلات اجرایی و محدودیت های بودجه ای شدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، گفت: علاوه بر تلاش بر اتمام پروژه ها به بحث مقاوم سازی نیز توجه ویژه ای داشته باشید و دقت کنید که سرانجام به نتیجه دلخواه برسد.

وی بر اصل نظارت صحیح تاکید و ابراز کرد: باید با تجربه هایی که در اختیار داریم، قادر باشیم از لحاظ فنی با حداقل هزینه پروژه ها را مدیریت کنیم.