شناسهٔ خبر: 81542 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تامین مالی ۷۳۸ میلیارد ریالی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با صکوک اجاره

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن (سهامی عام) به ارزش ۷۳۸,۵۰۰ میلیون ریال به منظور تامین مالی شرکت‌های تابعه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن (سهامی عام) را به ارزش ۷۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به منظور تامین مالی شرکت های تابعه صادر کرد.

دارایی مبنای انتشار این اوراق ساختمان مرکزی محل فعالیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن است.این اوراق توسط نهاد واسط از این شرکت خریداری شده و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد.

همچنین، عرضه این اوراق در صورت دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت. بر اساس این گزارش، بانک مسکن ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است.

لازم به ذکر است، شرکت کارگزاری بانک مسکن، عامل فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق است.