شناسهٔ خبر: 81562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری ۵ و نیم کیلومتر از باند دوم محور تیران – سامان

پروژه تیران سامان،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تکمیل و افتتاح قطعه اول  محور تیران- سامان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه یکی از محورهاي پرتردد و داراي حجم ترافيك بالا در پيك سفرهای استان، محور تيران – سامان است گفت: احداث باند دوم این محور از جمله پروژه های  اولويت دار حوزه ی  راهسازی این اداره‌کل بوده است.  

وی افزود: طول کل این محور ۲۳ کیلومتر است که راه ارتباطی استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری  محسوب می‌شود و از جمله جاده های پر حادثه از نظر تردد بسیار بالا است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: به جهت ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط پرحادثه،  احداث باند دوم این محور در دستور کار قرار گرفت و انجام عملیات اجرایی قطعه اول  به طول ۵ و نیم کیلومتر با بکارگیری دو پیمانکار تکمیل شده و به لطف خدا امروزبه بهره‌برداری می‌رسد.  

وی اضافه کرد پیگیری‌های لازم در حال انجام است و در تلاشیم تا در صورت تامین اعتبار روکش دوم آسفالت این قطعه نیز اجرا شود.   

قاری قرآن با اشاره به اینکه برای تکمیل قطعه اول نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: با احداث این پروژه یکی از مشکلات اصلی محور که شیب طولی بسیار زیاد در محدوده طلا زرین است و منجر به تصادفات رخ به رخ می‌شد برطرف می‌شود.   

وی در خصوص مسیر باقیمانده این پروژه بیان کرد: بمنظور اجرایی شدن باقی مانده مسیر، پیگیری های لازم بعمل آمده و تامین اعتبار صورت پذیرفته است و در این راستا با برگزاری مناقصه پیمانکار انتخاب شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این پروژه ایمنی عبور و مرور در محور برقرار و یکی از نقاط پرحادثه مرتفع شود.  

گزارش تصویری این خبر را اینجا ببینید.