شناسهٔ خبر: 81563 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد

جهش تولید با ۹ برابر شدن تولید مسکن/احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی باکیفیت توسط گروه سرمایه گذاری مسکن

روزبه ظهیری مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گفت: با توجه به ظرفیت بالای شرکت و پروژه‌های اجرا شده در کشور امسال با ۹ برابر شدن تولید مسکن با جهش تولید روبرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزبه ظهیری‌هاشمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: در ۳۰ سال گذشته این شرکت توانسته است در کشور ۶۰ هزار واحد مسکونی با کیفیت بالا بسازد و به مردم عرضه کند.

وی گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن با سابقه ۳۰ ساله و فعالیت در حوزه ساخت مسکن از شرکت‌های بزرگ انبوه‌سازی در کشور است که متعلق به بانک مسکن و با هدف تامین نیاز مسکن اقشار متوسط جامعه شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن افزود: سال گذشته با توجه به بحث رونق تولید طرحی اجرا کردیم و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کل کشور با جانمایی و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در کشور ساخته شد.

ظهیری‌هاشمی گفت: از بزرگترین طرح‌هایی که در دست اقدام است طرح مرکز شهر اندیشه است که با حضور مقام عالی وزارت کلنگ‌زنی شد و همچنین پروژه‌ای که در حوزه بازآفرینی شهری تعریف کردیم در بافت فرسوده شهر تبریز است.

وی افزود: از ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی که تعریف شد، ساخت سه هزار واحد آغاز شد و بقیه آن در دست اقدام است.

به گزارش صدا و سیما، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گفت: امیدواریم با رفع موانعی که وجود دارد و استفاده از توان بازار سرمایه و هدایت منابع موجود در سطح جامعه به سمت تولید مسکن بتوانیم به افزایش قدرت خرید مردم برای مسکن کمک کنیم.

ظهیری‌هاشمی افزود: یکی از چالش‌های صنعت ساختمان و مهم‌ترین آن دسترسی صحیح به منابع است که در کشور ما کمبود منابع نداریم، اما مسئله متناسب نبودن توزیع منابع است.

وی گفت: باید به سمتی برویم که مردم توانمند شوند برای تهیه مسکن به ویژه الان که با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن افزود: یکی از نکات قابل تامل این است که باید قانون گذار به این مسئله ورود کند و روش‌های جدید حقوقی را برای عرضه مسکن جدید ارائه دهد تا بتوانیم به جای واگذاری‌های معمولی قانون پیش فروش مثلا مسکن را به شکل متری به مردم عرضه کنیم.