شناسهٔ خبر: 81620 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

تسهیل‌گری احداث ۸۷۰۰۰واحد مسکونی مددجویان در دولت تدبیر و امید/تکمیل و تحویل ۸۸۰۰ واحدمسکونی خانوارهای دومعلول موضوع تفاهم نامه همکاری ۵ جانبه

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه ۱۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان دهک‌های یک تا ۳ تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: ۸۸۰۰واحد مسکونی از ۱۴۰۰۰ واحدمسکونی خانوارهای دومعلول موضوع تفاهم نامه ۵جانبه به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قبادی‌دانا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان دهک یک تا ۳ در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با اعلام اینکه این واحدها تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی ۱۲۳ هزار واحد مسکونی توسط سازمان بهزیستی تسهیلگری شد تا در اختیار مددجویان قرار بگیرد که ۸۷ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در ۱۶ ماه گذشته احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی برای مددجویان به تصویب رسید که سازمان بهزیستی با مشارکت وزارتخانه راه و شهرسازی و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این برنامه‌ها را به انجام رسانده و یا در دست انجام دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات عمده ساخت واحدهای مسکونی مددجویان را در شهرها عنوان کرد و افزود: سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داده تا بودجه لازم را برای ساخت و تکمیل مسکن مددجویان در اختیار تخصیص دهد.

قبادی‌دانا همچنین در خصوص مسکن خانوارهای دومعلول و تفاهم‌نامه‌ای که سال‌های گذشته بین سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دومعلول به امضا رسیده، اعلام کرد: ۸۸۰۰ واحد مسکونی از ۱۴۰۰۰ واحد به اتمام رسیده است و با تفاهمی که وزیر تعاون با رییس بنیاد مستضفعان داشته، عملیات واحدهای مسکونی باقیمانده خانوارهای دومعلول تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته تفاهم نامه ای مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۲۰ هزار واحد مسکونی خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی به امضا رسید که از این تعداد، ۱۳۰۰۰ واحد در حال ساخت است و ۷۰۰۰ واحد به اتمام رسیده  و تحویل مردم شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا اعتبار این تفاهم‌نامه که توسط سازمان برنامه و بودجه و ستاد هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است تا پایان سالجاری به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.