شناسهٔ خبر: 81641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۴۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی  بار سیستان و بلوچستان واجد شرایط طرح نوسازی است

کامیون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۶۴۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی باری بالای ۲۵ سال این استان مشمول طرح نوسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری افزود: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل باری برون شهری توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با هدف افزایش بهره وری بخش حمل و نقل جاده ای کالا از سوم خرداد ماه سالجاری اجرایی شده به طوری که متقاضیان می توانند از طریق بخش نوسازی و توسعه ناوگان مندرج در آدرس اینترنتی www.rmto.ir  در این طرح ثبت ‌نام کنند.

وی افزود: ذینفعان طرح مذکور شامل شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مالکین حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کل ناوگان باری فعال استان ۶۶۸۰ دستگاه با متوسط عمر ۱۳ و نیم سال است که معادل ۱۰ درصد آن مشمول طرح نوسازی می شود.