شناسهٔ خبر: 81689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ظرفیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان قابلِ افزایش است

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: امکان افزایش ظرفیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن (اسفند و آذرماه سال گذشته) در این استان متقاضی بودند و ثبت‌نام کردند اما در صورتیکه هنوز متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.    

 وی افزود: حدود  ۲۵ هزار نفر از متقاضیان استان در گام نخست و ۴۰ هزار نفر نیز در مرحله دوم برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۴۰هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند  ادامه داد: پیش بینی شده که حدود ۴۰ درصد از این افراد واجد شرایط باشند و اکنون در حال بررسی زمین‌هایی برای ساخت منازل مسکونی برای این دسته از متقاضیان هستیم.  

  وی اذعان داشت: تمامی متقاضیان ثبت نام شده در مرحله دوم ثبت نام و نیز افرادی که به دلیل شرایط فاصله گذاری اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در مرحله دوم تنها کدملی خود را به سامانه پیامکی طرح اقدام ملی مسکن ارسال کردند، می‌توانند برای ثبت نام و بارگذاری مدارک از روز سه شنبه تا اطلاع بعدی،  با مراجعه به بخش "پیگیری درخواست" در سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل اطلاعاتِ ثبت نام اقدام کنند.  

قاری قرآن گفت: هیچگونه ثبت نامی جدیدی در این مرحله برای متقاضیان وجود ندارد و فقط افرادی که در مهلت تعیین شده نسبت به ارسال کد ملی خود اقدام کردند می توانند برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.    

وی بیان کرد: احداث نزدیک به هشت هزار واحد برای شهرهای زیر و بالای یکصد هزار نفر و نزدیک به ۲۰ هزار واحد در شهرهای جدید در طرح اقدام ملی استان اصفهان در نظر گرفته شده است.  

قاری قرآن اظهار کرد: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات دیگر ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.  

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.  

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد.