شناسهٔ خبر: 81729 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

باز آفرینی نیاز مهم توسعه تهران و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر ادامه جلسات ستاد بازآفرینی استان تا رسیدن به یک نهضت هماهنگ در بازآفرینی تاکید کرد.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران و اولین جلسه آن در سال ۹۹، اظهار داشت: در بیست و دومین جلسه ستاد باز آفرینی استان تهران و اولین جلسه آن در سال جدید،  پیگیر ۲۸۱ مصوبه ای بودیم که هر کدام با توجه به نیاز محلات استان و نیازهای واقعی ساکنان محلات تدوین و مصوب شده اند،

وی افزود: در این جلسه اداره کل ثبت و اسناد استان تهران موظف به تشکیل منظم کار گروه هیات ماده ۹ قانون حمایت از حرکت باز آفرینی شد و روسای شهرستانی اسناد موظف به ارائه گزارش شدند.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان هم باید کار گروه های وقف را در سطح شهرستان ها در رابطه با تعیین تکلیف اراضی موقوفه مشخص کند و گزارش ها را به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد استانی باز آفرینی (اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) ارائه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل نیز مکلف به مطالعه و تدقیق در محلات بافت های نا کارآمد به صورت موضوعی و موضعی از پیگیری تا تصویب است. در این زمینه  شهرداری ها نیز در همین راستا باید پیشنهادات مرتبط با طرح های تغییر کاربری را به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ارائه کنند. 

محبت خواه افزود: در این مسیر جا دارد از استاندار تهران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، برای پیگیری و فعال شدن اتفاقات بازآفرینی توسط فرمانداران و شهرداران استان تهران تشکر داشته باشیم اما بسیار تاسف بار است که چهار و نیم ملیون نفر از شهروندان استان تهران، ساکن در  این محلات هستند.

وی ادامه داد: لازم است بدنه اجرایی دولت از برنامه ریزی تا تخصیص اعتبارات در استانی که قلب تپنده ایران است و یک چهارم جمعیت بافت فرسوده و سکونتگاه ها در آن متمرکز هستند، منظم تر و موثرتر عمل کند. به همین خاطر در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بنا داریم جلسات ستاد باز آفرینی استان را تا شروع نهضت هماهنگ باز آفرینی ادامه داده و در این مسیر از هیچ کوششی مضایقه نخواهیم داشت.