شناسهٔ خبر: 81929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روزانه حدود ۵۶۰ کامیون چغندرقند از خوزستان جابجا می کنند

ممنوعیت اعزام کامیون ها به مرز های پرویزخان و باشماق مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۹۰ کامیون روزانه محصولات کشاورزی را از استان جابجا می کنند، گفت: سهم چغندرقند از این میزان بطور میانگین روزانه ۵۶۰ کامیون است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تن گندم از شهرهای استان،۳۴هزار تن تره بار و ۲۲ هزار تن چغندر قند از شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش توسط ۲ هزار و ۷۹۰ کامیون به سایر نقاط مختلف کشور جابجا می شوند و در همین راستا سهم جایجایی محصول چغندرقند به تنهایی بطور میانگین روزانه ۵۶۰ کامیون در روز می باشد.

وی مهمترين مقصدهای اصلی را استان های اصفهان، فارس، كرمانشاه، همدان، قزوين و چهارمحال و بختیاری برشمرد و افزود: به منظور تقویت ناوگان جهت حمل محمولات چغندر قند از مبدا شهرهای شمالی خوزستان شامل شوش، اندیمشک و دزفول اقداماتی جهت هدایت کامیون ها به این مناطق از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در دستور قرار گرفت.

بهرامی نیا یکی از اقدامات انجام شده را مدیریت تخصیص کامیون خروج کالا از بندر امام خمینی(ره) برای جبران بخشی از کمبود کامیون جابجایی چغندرقند برشمرد و گفت:  همچنین یکی دیگر از راهکارهای تشویقی این است که  از تاریخ ۱۴خرداد به بعد به همه کامیون هایی که دارای بارنامه حمل چغندرقند  از مبدا اندیمشک و شوش و دزفول باشند یک نوبت مجوز دریافت بار خارج از نوبت  ، بدون نیاز به انتظار جهت دریافت بار از بندر امام خمینی(ره) داده می شود که در این خصوص اطلاع رسانی گسترده به رانندگان از طریق سالن ها و مانیتورهای اعلان بار و گروه های مجازی رانندگان و... صورت می پذیرد.

وی اذعان کرد: همچنین بعنوان راهکار تشویقی برای کلیه کامیون هایی که دارای ۵ فقره بارنامه حمل چغندر از مبدا اندیمشک، شوش و دزفول  از تاریخ ۱۴خرداد به بعد  باشند یک جفت لاستیک تشویقی در نظر گرفته شده است . 

بهرامی نیا با بیان اینکه درنظر است  با ارائه این بسته های پیشنهادی، حمل محصول چغندر از خوزستان به  ۸۰۰ تا یک هزار نوبت در روز برسد، گفت: با تشکیل ستاد در تهران و استان و هماهنگی با استان های مقصد صورت گرفته و در خصوص ارسال  کامیون به خوزستان پیگیری و رصد می شود.​