شناسهٔ خبر: 81948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبرداد:

واحدهای مسکونی در شهرهای استان نرخ گذاری می‌شود

20200609_233928.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی در حاشیه شورای مسکن استان اظهار داشت: در این جلسه بر موضوع تورم بخش مسکن و اجاره بها اشاره و در این راستا راهکارهایی توسط اعضای شورا مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه بر  شناسایی و الحاق اراضی حریم شهرها از طریق خرید اراضی توسط راه و شهرسازی استان وبا هدف تولید واحدهای مسکونی مناسب برای متقاضیان تاکید شد.

خالقی اضافه کرد: شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و انتقال اسناد آنها در راستای اجرای طرح اقدام ملی توسط راه و‌شهرسازی لرستان یکی دیگر از مصوبات جلسه فوق بود.

خالقی بیان داشت: در این جلسه مقرر شد راه و شهرسازی لرستان با همکاری کانون کارشناسان رسمی دادگستری، اداره امور مالیاتی، اتحادیه مشاورین املاک نسبت به نرخ گذاری قیمت خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در لرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص کنترل قیمت خرید و‌فروش مسکن و قیمت اجاره بها در استان گفت: در این جلسه با توافق اعضای شورای مسکن استان مقرر شد کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی در شهرهای استان باهدف تعدیل قیمت خرید وفروش و اجاره بهای مسکن تشکیل شود.

وی بیان داشت: همچنین در راستای کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره بها مقرر گردید پس از تصویب کمیته مذکور ، هر گونه معامله و تنظیم قراردادها منوط به تایید نظریه کارشناسان رسمی دادگستری استان در چارچوب قیمت‌گذاری منطقه ای شود.

خالقی در ادامه با اشاره  تامین مصالح ساختمانی در استان ، افزود: در راستای ایجاد واحدهای تولیدی مصالح و نهاده‌های ساختمانی در استان و جذب سرمایه‌گذار و نیز توسعه شهرهای کوچک مقرر گردیدفراخوانی برای جلب سرمایه‌گذاران با توجه به ظرفیت‌های مناطق انجام و صدور مجوز نیز تسهیل شود.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای کنترل قیمت خرید وفروش و اجاره بهای مسکن پس از نهایی شدن نرخ‌گذاری، دستگاه قضایی استان ودادستان مرکز لرستان و شهرستان‌ها برای کنترل قیمت‌هابا خاطیان براساس ضوابط قانونی برخوردی قاطع داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تعیین مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه در شهرهای استان را یکی دیگر از مصوبات جلسه فوق ذکر کرد وگفت: براساس نظرات اعضای شورای مسکن مقرر شد با همکاری شهرداریها و واحدهای خدمات رسان ظرف ۴ ماه خانه‌های خالی از سکنه در استان شناسایی شوند.