شناسهٔ خبر: 81981 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تابستان ۹۹ زمان اخذ مالیات از خانه های خالی/تعامل با سازمان بورس برای عرضه مسکن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تابستان ۹۹ زمان اخذ مالیات از خانه های خالی است از تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادر برای عرضه مسکن، خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در تحریریه شبکه یک سیما با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن، گفت:‌ اخذ مالیات از خانه‌های خالی چند سالی مورد بحث بود و در این زمینه بر اساس قانون اعلام می‌شد که وزارت راه و شهرسازی  پایگاه‌های اطلاعاتی واحدهای مسکونی مردم را ندارند. به همین دلیل نیز در این خصوص، اقدام به راه اندازی سامانه املاک و اسکان شد که این سامانه در بهمن سال ۹۸ رونمایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اطلاعات موردنیاز سامانه املاک و اسکان باید توسط دستگاه های مختلف تکمیل شود تا اخذ مالیات از خانه های خالی عملیاتی و اجرایی شود، افزود: هم اکنون سامانه املاک و اسکان در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و با تکمیل اطلاعات در این سامانه برگه های مالیات صادر خواهد شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: با صدور برگه های مالیاتی و تدابیری که اندیشیده شده، صاحبان مالکان خانه های خالی چاره ای ندارند به جز آنکه خانه های خالی خود را بفروشند یا اجاره دهند.

اسلامی در خصوص زمان اجرایی شدن اخذ مالیات از خانه های خالی، تصریح کرد: دریافت مالیات از خانه‌های خالی از تاریخی که قانون تصویب کرده قابل وصول است و پیش بینی می شود که از تابستان برگه‌های مالیات برای مالکان خانه های خالی، صادر شود.

وی از تعامل با بورس برای عرضه مسکن خبر داد و افزود:‌ بحث مسکن بسیار سخت است، نوع زمین،نوع کلاس ساخت و... متفاوت است،‌ بر این اساس با کلاس‌بندی مسکن در بورس عرصه می‌شود. مردم می‌توانند سهام را به مسکن تبدیل و خرید و فروش را انجام دهند.