شناسهٔ خبر: 81990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان خبرداد:

بهره‌برداری از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۰

رضا خالقی مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان در حاشیه بازدید از عملیات احداث باند دوم محور خرم آباد به کوهدشت گفت: با تامین اعتبار مناسب مسیر چارخطه خرم‌آباد-کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی درباره آخرین وضعیت محور خرم‌آباد-کوهدشت اظهار داشت: این محور به طول ۸۶ کیلومتر از سالهای قبل با هدف چهارخطه کردن آغاز شده است.
وی گفت: تابه امروز ۶۵ کیلومتر از این محور چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است. 

خالقی بیان داشت: ۲۱ کیلومتر باقی مانده نیز در دست کار است که شامل سه قطعه است. 

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان گفت: قطعه اول از منطقه خضر تا فرودگاه خرم‌آباد به طول ۸کیلومتر، قطعه دوم بصورت واریانت به طول ۵ کیلومتر بوده که قرارداد آن با پیمانکار جدید بسته شده است.

وی افزود: این قطعه در زمان پیمانکار قبلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در مدت یک ماه گذشته که پیمانکار جدید کار را شروع کرده است ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فعال است.

خالقی افزود: قطعه سوم این چهارخطه بطول ۸.۶ کیلومتر آماده آسفالت است  که با پیگیری و تامین اعتبار لازم قیر آن نیز مهیا خواهد شد.

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان خاطر نشان ساخت: پیمانکار جدید نیز دارای کارخانه آسفالت است  و این قطعه را بسرعت آسفالت خواهد کرد.

وی گفت: قطعه سوم با تامین قیر مورد نیاز و اعتبار لازم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان با بیان اینکه با افتتاح قطعه سوم تا هفته دولت امسال، کل مسیری که زیر بار ترافیک بصورت چهار خطه می‌رود ۷۶ کیلومتر با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد بود، بیان داشت: امیدواریم با تامین اعتبار مناسب مسیر چارخطه ۸۶ کیلومتری خرم‌آباد-کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.