شناسهٔ خبر: 82043 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند بازسازی واحدهای سیل‌زده استان مرکزی ، اعلام شد

انعقاد قرارداد بانک‌های عامل با مالکان ۷۶۰۹ واحد سیل‌زده استان برای دریافت تسهیلات/توزیع ۲۵۵۱۸ تن سیمان رایگان

سیل مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵ نفر از مالکان واحدهای سیل‌زده که شامل واحدهای مسکونی تعمیراتی، تخریبی و همچنین معیشتی بودند به بانک های عامل معرفی شدند که با ۷۶۰۹ نفر تاکنون عقد قرارداد شده است.

محمدرضا رضافرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده استان را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی با یادآوری این مطلب که تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده از سیل ۶ هزار و ۷۸۵ واحد بوده که از این تعداد، ۶ هزار و ۲۰۶ واحد احداثی و ۵۷۹ واحد تعمیری، شناسایی شدند از عقد قرارداد بانک‌های عامل با ۷ هزار و ۶۰۹ مالک از واحدهای خسارت دیده خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که در بین معرفی‌شدگان، معیشتی‌ها نیز جزو آمار محسوب می‌شوند.  

رضافرح از اتمام تعمیرات ۳۸۴ واحد خبر داد و روند بازسازی واحدهای تخریبی سیل‌زده را توضیح داد.

به گفته وی، تاکنون آواربرداری ۴ هزار و ۲۶۷ واحد، پی‌کنی ۴ هزار و ۷۱۵ واحد، اجرای فوندانسیون ۴ هزار و ۴۶۳ واحد، اجرای اسکلت ۴ هزار و ۸۴ واحد، اجرای سقف ۳ هزار و ۵۳۸ واحد، و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۲ هزار و ۸۳۶ واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی همچنین از توزیع ۲۵ هزار و ۵۱۸ تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان خبر داد.