شناسهٔ خبر: 82067 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده کردستان اعلام شد

پرداخت ۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان کردستان/توزیع ۵۷۲۰ تن سیمان رایگان در استان

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن کردستان روند بازسازی واحدهای مسکونی استان را اعلام کرد و از پرداخت ۳۸ میلیاردتومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان، عملکرد آن استان را در بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی سیل‌زده استان، اعلام کرد.

بنا بر اعلام بنیاد مسکن کردستان، تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده ۲۰۸۱ واحد است که از این تعداد ۱۷۹۸ واحد احداثی و ۲۸۳ واحد تعمیری هستند. همچنین تعداد واحدهای آسیب‌دیده شهری احداثی و تعمیری مجموعا ۲۱۵ و تعداد واحدهای آسیب‌دیده روستایی احداثی و تعمیری ۱۸۶۶ واحد شناسایی شدند.

تاکنون ۲۰۶۲ پرونده برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با ۲۰۳۲ مالک عقد قرارداد شده است. همچنین کمک‌های بلاعوضی که تاکنون به سیل‌زدگان استان شده معادل ۳۸۲۳۰۹ میلیون ریال است.

بنا بر اعلام بنیاد مسکن کردستان، احداث ۱۷۹۸ واحد سیل‌زده آغاز شده که بر اساس آخرین آمار، آواربرداری ۱۵۳۸ واحد، پی‌کنی ۱۷۹۸ واحد، اجرای فوندانسیون ۱۷۹۳ واحد، اجرای اسکلت ۱۵۳۱ واحد، اجرای سقف ۱۰۶۵ واحد، دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمان ۱۵۰۴ واحد، انجام شده است.

همچنین، تعمیرات ۲۷۰ واحد از مجموع ۲۸۳ واحد سیل‌زده‌ای که باید تعمیر شوند به اتمام رسیده و در بین سیل‌زدگان استان طبق آخرین آمار ۵۷۲۰ تن سیمان رایگان توزیع شده است.