شناسهٔ خبر: 82196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

خانه امین زاده در شوشتر آماده واگذاری به سرمایه گذار است

پناهی فر 1.jpeg معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آمادگی برای واگذاری خانه تاریخی امین زاده در شوشتر به سرمایه گذار به شرط احیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمدحسین پناهی‌فر در خصوص خانه «امین زاده» اظهار کرد: این خانه ارزش بازآفرینی و سرمایه‌گذاری را دارد و برای مرمت بازسازی آن حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در خصوص مرمت این خانه، بیان کرد: مرمت خانه امین زاده باید در یک اقدام مشترک توسط دستگاه‌های خدمات رسان و مرتبط در یک برنامه زمان‌بندی بازآفرینی شود.

محمدحسین پناهی ادامه داد: باید دستگاه‌های متولی به طور مشترک با مصوبه ستاد بازآفرینی شهر که دبیر آن شهرداری است، تعهد تأمین اعتبار مشترک کنند ولی تاکنون امکان تعهد تأمین اعتبار تحت عنوان اقدام مشترک در ستاد صورت نگرفته است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی آمادگی دارد با مشارکت سرمایه‌گذار و واگذاری بهره‌برداری به سرمایه‌گذار، این بنای تاریخی را به شرط احیا بنا، احیا کند.

خانه تاریخی «امین زاده» در دوران «قاجار» توسط شخصی به نام امین زاده ساخته شده است؛ این خانه که در سال ۷۸ به شماره ۲۴۴۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و یکی از بناهای شاخص در بافت قدیمی شوشتر است.

این خانه در چهار طبقه شامل شودان، شبستان، همکف و طبقه اول است؛ به روش دورساز و ایوان مرکزی شوادی ساخته شده است.  این بنا دارای تزئین‌های بسیار زیبای آجر سنگ شامل گچ‌برهای مشبک و حجاری بر پیشانی ایوان‌ها در ضلع جنوبی قرار دارد.