شناسهٔ خبر: 82205 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان خبر داد

تخصيص ٤٥٠٠٠٠٠٠٠٠كمك بلاعوض به واحدهاى نيمه تمام شهرى پلدختر و معمولان /تسهیلات تشویقی دقیقه ۹۰ بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق سیل زده لرستان

بازسازی رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان گفت: تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تشویقی جدیدی برای مردم مناطق سیلزده پلدختر و معمولان در مراحل پایانی بازسازی مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حامد روحانی، گفت: بر این اساس ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای نیمه تمام شهری در پلدختر و و معمولان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت این امتیاز به ۴۵۰ نفر است.

وی اظهار داشت: همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات تکمیلی معیشتی روستایی به سیلزدگانی که پیش ازاین تنها ۱۰ میلیون تومان وام معیشیتی دریافت کرده اند پرداخت می شود که پیش بینی شده افراد واجد شرایط برای این مهم نیز حدود سه هزار نفر هستند.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای شهری و روستایی نیمه کاره در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان که روند احداث واحد مسکونی آنها از اسکلت گذشته چنانچه تا ۱۰ تیرماه نسبت به نصب درب و پنجره واحد خود اقدام نمایند ۵۰۰ هزار تومان تشویقی از حساب ۱۰۰ امام (ره) دریافت خواهند کرد.

روحانی گفت: این کمک های ستاد بازسازی در راستای تکمیل و بهره برداری هرچه سریع تر واحدهای سیلزده است که در مراحل پایانی کار، برای شهروندان تصویب شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی مناطق سیلزده لرستان ادامه داد:  تاکنون حدود هشت هزار و۵۰۰ واحد بهره برداری شده و  پیش بینی می شود  تا نیمه تیرماه تمامی ۱۲ هزار واحد احداثی به سیلزدگان استان تحویل گردد.

احداث حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی جدید در مناطق سیلزده لرستان و تعمیر ۲۰ هزار واحد در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفت که کار تعمیر واحدها به اتمام رسیده و قراراست جشن پایان بازسازی تیرماه برگزار شود.