شناسهٔ خبر: 82222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل:

پروژه کمربندی خلخال فعال شد

اردبیل کد 26 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: فعالیت پروژه احداث کمربندی شهر خلخال جهت تسریع در تکمیل پروژه با واگذاری به یک پیمانکار جدید آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود: این پروژه قطعه چهار راه اصلی خلخال - فیروزآباد است که به جهت مشکلات اعتباری و محدودیت توان مالی پیمانکار در چند ماه گذشته متوقف شده بود.

وی گفت: با انتخاب پیمانکار جدید، عملیات تکمیلی پروژه به طول ۴.۵ کیلومتر آغاز که با تکمیل و افتتاح آن ضمن حل مشکل ترافیکی خیابان‌های داخل شهر که بیشتر به جهت عبور خودروهای سنگین بوجود می­آمد با انتقال ترافیک جاده فیروزآباد و منطقه شمال غربی شهر به سمت جاده‌های خلخال - اسالم و خلخال - پونل در بخش جنوب شرقی مرتفع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این قطعه از پروژه با پیش‌بینی توسعه شهر در آینده کارکرد کمربندی خلخال را خواهد داشت لذا زیرسازی آن بصورت چهاربانده با قرارداد اولیه ۱۹ میلیارد ریال به پیمانکار جدید واگذار شده و اعتبار مورد نیاز آن از محل‌های اعتباری مختلف تامین خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه و سه تقاطع غیر همسطح در مسیر جاده خلخال به فیروزآباد در مجموع ۷۸۰ میلیارد ریال نیاز است که با توجه به اهمیت تکمیل آن در اولویت طرح‌های راه‌سازی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرارگرفته است.

یوسف زاده تصریح کرد: کمربندی خلخال به عنوان فاز چهار راه اصلی خلخال- فیروزآباد و بخشی از طرح راه رضوانشهر ، خلخال ، میانه به میاندوآب است که همزمان با عملیات اجرایی راه فیروزآباد آغاز شده ولی بدلایل مختلفی از جمله محدودیت منایع مالی ، اولویت بندی قطعات و . . . روند اجرایی آن کند شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل تاکید کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به اجرای پروژه‌های راه‌سازی خلخال و ارتقای شاخص راه‌های ارتباطی این شهرستان شده و این امر سبب افزایش میانگین شاخص بهره‌مندی مردم منطقه از راه‌های اصلی ، فرعی و راه ارتباطی آسفالت روستایی شده است.