شناسهٔ خبر: 82277 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تاثیرات ویروس کرونا بر سفرهای هوایی کانادا

ایرلاین کانادایی از زمان شیوع کوید ۱۹ و اعمال اقدام‌های احتیاطی بهداشتی و ایمنی در ماه مارس، سفرهای هوایی به تجربه ای متفاوت در سراسر جهان تبدیل شده است. این تغییرات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، در این متن تغییرات سفر هوایی در کانادا مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت سیمپل فلایینگ مهمترین تغییر در سفر هوایی کانادا کاهش خدمات در نتیجه محدودیت‌های مسافرتی در سطح بین المللی و داخلی است، واقعیت این است که محدودیت‌های ناشی از اجبار دولتی و انتخاب شخصی خطر ابتلا را کاهش می دهد با این وجود اثرات ضربه ناگهانی این کار بسیار زیاد است.

مانند یک دومینو، کاهش تقاضای سفر منجر به کاهش خدمات، کاهش کارمندان و کاهش ناوگان شده است. قابل توجه‌ترین کاهش متعلق به بزرگترین شرکت هواپیمایی ایر کانادا است که در حال فرستادن ۷۹ هواپیما به بازنشستگی زودرس و در عین حال کاهش ۲۰هزار شغل نیز است. یکی از منحصر به فرد ترین اصلاحات از Swoop ناشی می شود - که تصمیم گرفته است تا خدمتی به نام Swoop Sprint را اجرا کند.  در این طرح  یک مسیر چند مرحله ای در نظر گرفته شده که از ساحل به ساحل می رود و فقط به ۴ شهر سرویس می دهد.

محدودیت‌های مسافرتی بین استانی

یکی از تغییرات خاص کانادایی (و شاید منطقه ای خاص) در سفرهای هوایی، اعمال محدودیت‌های مسافرتی بین استانی است. هر استان ساحلی موقتاً ممنوعیت سفر دارد و مانع مسافران خارج از استان و غیر ساکن می شود، سرزمین‌های شمال کانادا نیز ممنوعیت‌های مشابهی دارند.

در هاوایی یک استثنا وجود دارد و سیاست قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران ورودی اجرایی می شود، در مجموع برای کسانی که می توانند به خارج یا داخل کانادا سفر کنند، تجربه پرواز به طور قابل توجهی تغییر کرده است. با این حال، این تغییرات شبیه به تغییراتی است که توسط شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان انجام شده است.

این تغییرات شامل کنترل درجه حرارت بدن مسافران قبل از سوار شدن در ترمینال و گاه هنگام عبور از گیت، الزام به استفاده از ماسک در فرودگاه و در هواپیما، نظافت هواپیما با دقت بیشتر و به شکل متناوب، وجود ایستگاه‌های ضدعفونی دست، فاصله گذاری اجتماعی، کاهش مصرف غذا و نوشیدنی و وجود خط مشی‌های انعطاف پذیر می شود.

نا امیدی ایرلاین‌ها

با وجود تغییرات اخیر و به روزرسانی‌های جدید در مورد سیاست‌های لغو فاصله گذاری اجتماعی و صدور مجدد مجوزهای پرواز بسیاری از مسافران خطوط هوایی کانادا هنوز هم ناامیدند (اگر خشمگین نباشند) از ایرلاین‌هایی که تمایلی به ارائه بازپرداخت وجه ندارند، در عوض، شرکت‌های هواپیمایی کوپن مسافرتی یا اعتباری صادر کرده اند. هر چند این امر ممکن است تجربه سفر هوایی را برای بسیاری تغییر ندهد اما روشی که ایرلاین‌ها برای لغو پرواز یا تغییرات برنامه ایجاد کرده اند، تصور نامطلوب و سطحی از بی اعتمادی به جای گذاشته است. با این حال، گمان می رود تأثیرات طولانی مدت این موضوع هنوز خود را نشان نداده است.

ترجمه: آزاده کاری