شناسهٔ خبر: 82343 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام پروژه‌های محرک توسعه در شهرهای استان اصفهان و رونمایی بسته‌های ویژه ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده در روزهای آتی

بازافرینی،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: با پیگیری‌های انجام شده، تامین‌اعتبار لازم به منظور اجرای پروژه های محرک توسعه در شهرهای استان انجام پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای سند ملی راهبردیِ "احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری"، پس از برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری در کلیه شهرستان‌های استان، پروژه‌های محرک توسعه در شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر، آران‌وبیدگل، بافران، سمیرم، خوانسار، شهرضا، نجف‌آباد، نایین و نطنز با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال به تصویب رسید. و هم‌اکنون با ابلاغ توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران این مهم در دست اقدام قرار گرفته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد با انجام این پروژه‌ها ضمن برخورداری ساکنان این محلات از خدمات پروژه‌ها، گام مهمی در اجرای قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی برداشته می‌شود.  

وی با بیان اینکه بزودی بسته‌های تشویقی این اداره در راستای کمک به گروههای کم درآمد در جهت ساخت واحدهای مسکونی رونمایی می شود گفت: از کلیه کنشگران، فعالان و تسهیل‌گران دعوت می کنم نسبت به مشارکت فعال در احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اهتمام ورزند.