شناسهٔ خبر: 82348 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی خبر داد

ارائه تسهیلات بانکی احداثی، تعمیری و معیشتی به ۷۶۰۹ نفر در استان مرکزی/ توزیع ۲۶۰۰۰ تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان

ساخت و ساز محمدرضا رضا فرح، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با اعلام اینکه تاکنون به هفت هزار و ۶۰۹ نفر از سیل‌زدگان استان با احتساب معیشتی‌ها، تسهیلات ارائه شده است از توزیع بالغ بر ۲۶ هزار تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن استان مرکزی آخرین روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده را در استان مرکزی اعلام کرد.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن مرکزی، تعداد کل واحدهای خسارت دیده استان ۶ هزار و ۷۸۵ واحد بوده که از این میزان ۶ هزار و ۲۰۶ واحد احداثی و ۵۷۹ واحد تعمیری، شناسایی شد. تاکنون با احتساب معیشتی‌ها ۱۰ هزار و ۴۵ نفر برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که طبق آخرین آمار با ۷ هزار و ۶۰۹ نفر عقد قرارداد شده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون تعمیرات ۳۸۴ واحد به اتمام رسیده است. آمار بنیاد مسکن استان مرکزی حاکی است که آواربرداری از چهار هزار و ۲۷۴ واحد، پی‌کنی چهار هزار و ۷۲۹ واحد، فوندانسیون چهار هزار و ۴۷۰ واحد، اجرای سقف سه هزار و ۷۲۷ واحد، دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی سه هزار و ۱۸۹ واحد به اتمام رسیده و بین سیل‌زدگان استان تاکنون ۲۶ هزار و ۵۱۸ تن سیمان رایگان توزیع شده است.