شناسهٔ خبر: 82401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

صادرات ۲۴۰۰۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

س و ب - پایانه های مرزی (1).jpg معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۲۴۰ هزار و ۹۹۰ تن کالا توسط ۹ هزار و ۹۰۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در سه‌ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری با بیان اینکه ۲۲۱ هزار و ۸۵۸ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۱۹ هزار و ۱۳۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است، تصریح کرد: مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا در مبادلات مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: با وجود اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، مبادلات مرزی این استان با کشورهای همسایه با پیگیری‌های انجام‌شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان با قوت ادامه دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان  افزود: ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن کالا با سه هزار و ۹۵۹ دستگاه کامیون در مدت مذکور از طریق پایانه‌های مرزی "میرجاوه" و "میلک" ترانزیت شده است.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه از جمله مهم‌ترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود، این اداره‌کل، بهسازی و توسعه پایانه‌های مرزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.