شناسهٔ خبر: 82425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

۹۰ درصد مشکل خرابی های شدید موجود در راه های شریانی خوزستان رفع می شود

بهسازی راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تا چهار ماه آینده ۹۰ درصد مشکل خرابی های شدید در راه های شریانی استان رفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس بهرامی نیا در خصوص بررسی مشکلات مسیر لامی به الهایی شهرستان اهواز اظهار کرد: مراحل اجرایی پروژه لکه گیری و روکش ۳.۸ کیلومتر در مسیر ابوبقال از ۱۰ روز گذشته آغاز گردید.

وی بیان کرد: در خصوص مسیر روستاهای بامدژ، ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سیل برای بهسازی این مسیر اعتبار در نظر گرفته شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه تاکنون ۶ کیلومتر از مسیر بهسازی شده و یک کیلومتر دیگر در دست اجرا است، ادامه داد: عمده اقدامات ما لکه گیری و روکش آسفالت بود اما به دلیل همزمانی تردد ماشین های سنگین با بار غیرمجاز در این مسیر باعث از بین رفتن آسفالت جاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه با توجه به شرایط جاده مذکور و میزان اعتبار، بهسازی ۴ کیلومتر از جاده باقی خواهد ماند، گفت: امسال پروژه دیگری برای این مسیر تعریف خواهد شد تا مشکل مسیر روستاهای بامدژ امسال مرتفع شود.

وی افزود: تکمیل بهسازی مسیر «سعدیه و صفاک» نیز نیازمند ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار جدید است که با تعریف پروژه جدید مشکل این مسیرها نیز حل می شود.

بهرامی نیا بیان کرد: برای مسیر «حلاف و بروایه» نیز ۲ کیلومتر و ۲۵۰ متر برای روستاهای بیت گاطع، بیت عمیر و چبسه پروژه تعریف شد و علاوه بر این ۳ دستگاه لوله آبرو و ۳ دستگاه باکس نیز در مسیر این روستاها کار گذاشته شده است اما ۱.۶ کیلومتر از بهسازی مسیر این روستاها باقی می ماند که تکمیل آن نیازمند تعریف پروژه جدید با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی به پروژه تکمیل و بازسازی ابنیه فنی خسارت دیده از سیل سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: ۴۵ درصد از قرارداد پروژه تکمیل و بازسازی ابنیه فنی در محورهای امام جعفر صادق(ع)، خرمشهر و کمربندی شرقی اهواز انجام شده و برای تکمیل نیازمند ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: اعتبار تخصیص داده شده برای بازسازی مسیرهای آسیب دیده ناشی از سیل سال گذشته استان، از محل بندهای ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران بوده و این اعتبار تنها برای یک سال تخصیص داده شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبار تخصیص یافته برای بهسازی راه های آسیب دیده ناشی از سیل در قالب اوراق مشارکت بوده و برای سال های آینده اعتباری پیش بینی نشده است ادامه داد: برای پروژه های روستاهای نام برده ۱۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد گردید و برای تکمیل این پروژه نیازمند ۱۶ میلیارد اعتبار جدید هستیم.

وی گفت: بر اساس قانون تأمین اعتبار بهسازی راه های شریانی از اعتبارات ملی است که ما ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه شریانی در استان داریم و ۸۰ درصد بار ترافیکی خوزستان در این راه های شریانی است؛ با اتمام پروژه های تعریف شده تا ۴ ماه آینده، ۹۰ درصد مشکل خرابی های شدید موجود در راه های شریانی استان حل خواهد شد.

بهرامی نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ اکیپ آسفالت در سطح استان مشغول فعالیت هستند، اما برای راه های فرعی و روستایی نیازمند اعتبارات کافی هستیم چراکه امکان تأمین اعتبار بدهی پیمانکاران از اعتبارات ملی وجود ندارد و حل این مشکل نیازمند تأمین اعتبار از سوی شورای برنامه ریزی استان است.​