شناسهٔ خبر: 82470 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۲۵۰ هزار هکتاراراضی جهادکشاورزی به وزارت راه و شهرسازی واگذار می‌شود/پرداخت کمک ودیعه اجاره به واجدان شرایط

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۲۵۰ هزار هکتار اراضی جهاد کشاورزی به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت، اعلام کرد: زمین‌هایی که برای ساخت مسکن باید از سوی ارگان و دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود، همگی شناسایی شدند و موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی به تمامی دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها  به ترتیب اعلام شده و سندهای آنها به مرور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نام وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اظهار امیدواری از برطرف شدن مشکلات مربوط به اراضی برای احداث مسکن، افزود: وزرات جهاد کشاورزی باید زمین‌هایی را به مساحت ۲۵۰ هکتار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌داد که اینکار چند سالی متوقف مانده بود و در همین هفته در این خصوص توافقات لازم انجام شد.

اسلامی تاکید کرد: به منظور عرضه زمین برای ساخت مسکن با توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی در خصوص بازار اجاره نیز گفت: در خصوص بازار اجاره بسته مالی پیش بینی شده است که بر اساس ضوابطی که در بسته پیش‌بینی شده، کمک ودیعه به مالکان پرداخت شود. در این خصوص، مستاجران کارمزد را پرداخت کرده و اصل ودیعه  اجاره بعد از پایان قرارداد به بانک مسترد خواهد شد.