شناسهٔ خبر: 82493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روزانه حدود ۴۴۲ هزار تردد در کرمانشاه ثبت شد

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه اعلام کرد: روزانه به طور متوسط ۴۴۱ هزار و ۷۲۶ تردد خودروها در بهار امسال در جاده‌های استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، فریبرز کرمی افزود: فقط در خرداد ماه حدود ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تردد در محورهای استان به ثبت رسید که بیشترین سهم با بیش از ۷۵۱ هزار تردد مربوط به جاده بیستون به کرمانشاه بود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه سرعت غیرمجاز عامل بیشترین حوادث رانندگی است، افزود: براساس بررسی که از تردد خودروها داشتیم، امسال ۳.۵ درصد خودروهای عبوری از محورهای استان سرعت‌ غیرمجاز داشتند. ‌ 

کرمی، از تشدید نظارت‌ در محورهای استان با همکاری پلیس راه به منظور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خبر داد و افزود: علاوه بر ۲۰ دستگاه خودرو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پنج دستگاه خودرو نیز به صورت نامحسوس محورهای استان را رصد خواهد کرد.

 وی از فعالیت ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف و کنترل سرعت در جاده‌های کرمانشاه باهدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی خبر داد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادث رانندگی، محورهای پرتردد و همچنین محورهای پرحادثه را در اولویت نظارت داریم.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است. ‌