شناسهٔ خبر: 82516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل؛

با اجرای تونل دوم حیران مسیر رفت و برگشت در دو تونل مستقل انجام شده و گره ترافیکی مرتفع خواهد شد

اردبیل تیر کد 02 معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با اجرای تونل دوم حیران مسیر رفت و برگشت در دو تونل مستقل انجام شده و گره ترافیکی مرتفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: احداث تونل دوم در محور حیران با هدف ایجاد تسهیل در تردد بصورت باند رفت و برگشت مجزا در این محور انجام می‌شود که تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی در دست اقدام می­باشد.

وی گفت: پس از تکمیل مطالعات و طی فرایند انتخاب پیمانکار و نظارت پروژه ، در نهایت مهندسان مشاور نظارت بر اجرای پروژه و پیمانکار انتخاب شده است.

یوسف‌زاده با بیان اینکه این تونل در کنار تونل فعلی و به فاصله حدود ۳۰ متری محور تونل موجود احداث می‌شود اظهار کرد: با اجرای این طرح ، مسیر رفت و برگشت در دو تونل مستقل انجام شده و گره ترافیکی درپشت تونل حیران مخصوصاً در روزهای تعطیل و ایام سفر مرتفع خواهد شد.  

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در پاسخ به این سوال که آیا احداث تونل دوم محیط زیست گردنه حیران را تهدید نمی‌کند، افزود: مطالعات نشان می‌دهد، احداث تونل برای اقلیم منطقه مشکلی به وجود نخواهد آورد که در این خصوص با منابع طبیعی استان رایزنی­های لازم انجام شده است و جا دارد از مدیرکل منابع طبیعی استان و همکاران ایشان جهت مساعدت و تسریع در شروع عملیات اجرایی پروژه تشکر نمایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تا انتهای تونل در محدوده جغرافیایی استان اردبیل واقع شده است، لذا احداث تونل دوم به این استان تفویض و توسط استان اردبیل اجرا خواهد شد.

یوسف زاده در خصوص مدت زمان پیش بینی شده احداث این تونل گفت: قرارداد این اداره کل با پیمانکار دو ساله است و در صورتی که مسائل مالی پروژه را تحت تاثیر قرار ندهد در طول مدت پیمان هم به اتمام رسیده و قابل بهره­برداری خواهد بود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تامین اعتبار این پروژه در سفر استانی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل مطرح شده و با توجه به اینکه اعتبار آن از محل طرح مشترک با استان گیلان (امام زاده هاشم تا سرچم) می­باشد،  امیدواریم با ابلاغ و تخصیص اعتبار مورد نیاز پروژه ، تونل به موقع احداث و در اختیار هموطنان عزیز قرار گیرد.