شناسهٔ خبر: 82563 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی خبر داد

آغاز بازسازی ۳۰۰۰ واحد مسکونی تخریب شده از زلزله سراب و میانه/بازسازی واحدهای تعمیراتی به اتمام رسید/استقرار ۳۵۵۲ مالک در واحدهای مسکونی تعمیر شده

حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، عملکرد بنیاد را در بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله میانه و سراب آبان ۹۸، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی عملکرد بنیاد را در بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله میانه و سراب ۹۸، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه تعداد کل واحدها خسارت‌دیده از سیل ۶۵۵۲ واحد ارزیابی شد که از این میزان واحد خسارت‌دیده ۳۰۰۰ واحد احداثی و ۳۵۵۲ واحد تعمیراتی و ۱۷۹۷ واحد شهری و ۴۷۵۵ واحد روستایی، گفت: بر اساس آخرین آمار، تعداد مالکان واحدهای آسیب‌دیده از زلزله با احتساب واحدهای دامی و تسهیلات معیشتی ۱۱۲۱۰ مورد است که تاکنون با ۹۸۸۶ واحد عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات شده است.

باباپور از اتمام تعمیرات ۳۵۵۲ واحد تعمیری شهری و روستایی خبر داد و در خصوص بازسازی واحدهای احداثی اعلام کرد: در حال حاضر، آواربرداری ۳۵۵۲ واحد مسکونی و دامی، پی کنی ۲۹۰۰ واحد مسکونی و دامی، اجرای فونداسیون ۲۱۴۳ واحد مسکونی و دامی، اجرای اسکلت ۱۷۶۰ واحد مسکونی و دامی، اجرای سقف ۱۰۲۵ واحد مسکونی و دامی، و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۵۵۹ واحد مسکونی و دامی انجام شده است.

گفتنی است، تا آخر خردادماه آمار بازسازی واحدها بدین شرح اعلام شده بود: آواربرداری از ۳۴۲۰ واحد مسکونی و دامی، پی‌کنی ۲۶۳۲ واحد مسکونی و دامی، اجرای فوندانسیون ۱۸۳۳ واحد مسکونی و دامی، اجرای اسکلت ۱۵۶۴ واحد مسکونی و دامی، اجرای سقف ۸۶۶ واحد مسکونی و دامی و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمان ۴۴۲ واحد مسکونی و دامی احداثی.