شناسهٔ خبر: 82682 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

زنجان در مسیر جهش تولید مسکن/آماده سازی پروژه ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه بازدید از مراحل آماده سازی پروژه ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه بازدید از مراحل آماده سازی پروژه ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان این پروژه را یکی از پروژه های شاخص و موفق طرح اقدام ملی خواند و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار حدود ۱۳۵ میلیارد ریال جهت تکمیل مراحل آماده سازی و تامین خدمات زیربنایی مثل آب و برق و با توجه به کیفیت پیش بینی شده در ساخت این پروژه بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن استان زنجان را برطرف کنیم.

نبیان با اشاره به اینکه ظرفیت پیش بینی شده برای این پروژه ۵۴۶۸ واحد با استعداد جمعیت پذیری ۱۸ هزار نفر است افزود: پروژه در حال حاضر در مرحله آماده سازی زمین است و تاکنون عملیات آبرسانی، برق رسانی، شبکه جمع آوری آب های سطحی، راه های دسترسی، عملیات ساخت معابر، اسفالت معابر و جدول گذاری و احداث پل مسیر ورودی شهرک تکمیل و یا در دست اتمام می باشد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در بازدیدی که روز یکشنبه از اراضی مذکور انجام شد مسائل و مشکلات موجود برای آماده سازی زمین بررسی و راهکارهای ارائه شده جهت پیگیری های بعدی مطرح گردید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت آماده سازی این زمین در سازمان ملی زمین و مسکن تخصیص یافته است اعلام کرد: تلاش ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تولید خانه های با کیفیت و با تمامی امکانات زیربنایی و روبنایی برای ساکنان خواهد بود. 

وی اضافه کرد: از مجموع کل۸۶ هکتار این زمین بعد از اصلاح حرائم مسیل های آبی که کنار این زمین قرار داشت حدود ۷۳ هکتار زمین در گلشهر زنجان به طرح اقدام ملی اختصاص یافت که ۳۷ هکتار آن به صورت مسکونی و مابقی به صورت غیرمسکونی اعم از تجاری، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، فضای سبز، پذیرایی، درمانی، اداری، ورزشی، تفریحی و پارکینگ در حدود ۱۵ هکتار به بهره برداری خواهد رسید. 

گفتنی است مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن روز یکشنبه در سفری به استان زنجان از اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی بازدید کرده و در جلسه شورای مسکن این استان با حضور استاندار و اعضای شورای مسکن زنجان برگزار شد، شرکت کردند.