شناسهٔ خبر: 82689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری پنجمین مراسم تحلیف مهندسان به صورت غیرحضوری در استان اصفهان

عبدالرضا لقمانی اصفهان پنجمین مراسم تحلیف و اتیان سوگند با هدف آموزش باید ها و نبایدها در صنعت ساختمان، که رعایت آنها توسط مهندسان ضروری است بصورت مجازی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ این جلسه که با حضور رئیس و مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد بمنظور رعایت موازین بهداشتی بصورت مجازی انجام پذیرفت.  

سیدعبدالرضا لقمانی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اظهار کرد: مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، انتقال تجربیات ارزنده و آموزش پاره‌ای از مسائل که می تواند در شروع فعالیت حرفه‌ای منشأ ارائه خدمات مطلوب تری توسط مهندسان و حفظ حقوق کارفرمایان شود به صورت مجازی برگزار شد.  

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کنونی و ضرورت حفظ سلامتی متقاضیان کلیه فرآیند دریافت مدارک و صدور پروانه اشتغال بکار مهندسان به صورت غیرحضوری انجام شد و اطلاع‌رسانی در مقاطع مختلف از طریق پیامک به ایشان صورت پذیرفت.   

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان عنوان کرد: حداقل آگاهی‌ها و اطلاعات لازم برای هر مهندس که دارای صلاحیت‌های نظارت، طراحی یا اجرا می‌باشند اعم از اخلاق حرفه‌ای، مسائل حقوقی،  تشکیل پرونده مالیاتی، بارزترین و عمده ترین تخلفات حرفه‌ای و انضباطی، نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی، تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ارسال گزارش‌های مرحله ای به مراجع صدور پروانه ساختمانی و ... در جلسات آموزشی چهار ساعته به  تعداد ۳۰۰ نفر از مهندسان آموزش داده شد، که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنان است.   

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مهندسان جوان اذعان داشت: نبود آموزش مهارتی و عدم اطلاع کافی از مقررات قانونی بستر ساز مشکلات حرفه‌ای برای مهندسان خواهد بود که بررسی پرونده‌های مطروح در شورای انتظامی نیز موید همین مطلب است.  

لقمانی با اشاره به رسالت حوزه اداره نظام مهندسی‌ومقررات ملی‌و‌کنترل ساختمان ابراز امیدواری کرد که با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی‌های به عمل آمده بتوانیم در جهت آموزش حرفه ای و علمی مهندسان بصوت مؤثر و راهگشا گام برداریم.