شناسهٔ خبر: 82722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی جهرم بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی جهرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در بازدید از بیمارستان در دست احداث شهرستان جهرم در استان فارس گفت: این پروژه در زمان شروع به گونه‌ای دیگر بود و در حین اجرا تغییرات بسیاری در آن ایجاد کردیم.

او از افزایش ۱۲ تخت اورژانس به ۳۲ تخت، افزودن بیش از ۵۴ تخت مراقبت ویژه، بخش MRI و بخش قلب به این بیمارستان خبر داد و افزود: احداث بخش قلب توسط یک خیر در دست احداث است و به این مجموعه افزوده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  این پروژه در بازه‌های زمانی مختلف تنگناهای شدید اعتباری و عدم تخصیص داشته است، عنوان کرد: با توجه به مشکلی که در کشور به‌وجود آمده و بحث بیماری کوید-۱۹ به احداث بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای شده است. به‌طوری‌که از هفته گذشته، شاهد تامین اعتبار این بیمارستان بودیم.

او سال جاری را سال نهایی برای اتمام این پروژه خواند و با تاکید بر اینکه باید این بیمارستان را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم، اضافه کرد: خوشبختانه بعد از مدت‌ها توانسته‌ایم تمامی عوامل کارگاهی را فعال و تمامی مصالح و تجهیزات مورد نیاز را تهیه و خریداری کنیم.

 علیزاده خاطر نشان ساخت : متاسفانه بدلیل اینکه در چند ماه گذشته جهرم در وضعیت بد کرونایی قرار داشت، اکیپ ها و نیروهای کارگاهی حاضر به کار نمی شدند و کارگاه ها تعطیل بود . خوشبختانه اکنون برای ادامه کار مهیا شده است و در این مدت حجم سنگینی از مصالح و تجهیزات را خریداری و به محل کارگاه انتقال داده‌ایم. اکیپ‌های فنی و تخصصی را نیز برای ادامه فعالیت سازماندهی کرده‌ایم و امیدواریم، شرایط کرونایی مانع فعالیت و تکمیل بخش باقیمانده نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش استان در بهره برداری بیمارستان ۳۱۰ تخت خوابی جهرم اضافه کرد: کارهایی که استان برای راه اندازی بیمارستان انجام دهد تامین آب، برق، گاز، مخابرات است که خوشبختانه بحث برق و گاز و مخابرات تقریبا حل شده و تنها مسئله آب مانده که ما ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز را به سازمان آب منطقه ای پرداخت کرده ایم و منتظریم که مسئله آب مورد نیاز حل شود.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی اظهار امیدواری کرد که با حضور استاندار در این بازدید مسئله جاده دسترسی و آب و فاضلاب به جمع بندی نهایی برسیم که با اتمام بیمارستان به زودی این موارد حل شود که در افتتاح و بهره برداری مشکل نداشته باشیم.

شایان ذکر است در این بازدید، استاندار فارس، نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و دیگر مسئولین کشوری، استانی و محلی نیز حضور داشتند.