شناسهٔ خبر: 82732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار مازندران برگزار شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه های استانی عضو در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رازجویان ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات بهنگام اداره کل راه و شهرسازی در خصوص احیاء و بهسازی محلات هدف ، ضمن تاکید بر مشکلات موجود در شهرهای استان ، مشارکت و تعامل دستگاه های ذیربط برای انجام این مهم را ضروری دانست و  هماهنگی و مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه های مختلف در راستای تحقق اهداف مدنظر  را بسیار ضروری دانست.

رازجویان افزود: بازآفرینی شهری یک پتانسیل برای توسعه است زیرا دولت با این موضوع، تسهیلات مناسبی را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: نظام مهندسی و دستگاههای دولتی نگاه ویژه ای به مناطق تحت پوشش بازآفرینی شهری داشته باشند.

رازجویان تصریح کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی و تحریم ها، شهرداری ها برای تقویت امید و رضایت مندی مردم باید از امکانات بازآفرینی شهری به بهترین نحو استفاده کنند.

معاون استاندار مازندران افزود: مدیریت شهری باید موضوع ساخت و سازها و توسعه شهری را ساماندهی کند.

رازجویان ادامه داد: بانک مسکن در ارائه تسهیلات بانکی ضمن درنظر گرفتن سند مالکیت، روند خدمت رسانی را تسریع کند.

در ادامه سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن اشاره به وجود  حدود ۴۸۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده (بافت ناکارآمد میانی)  و بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار سکونتگاه های غیررسمی مصوب در شهرهای استان، افزود : برگزاری ستادهای بازآفرینی شهری  پایدار نقش بسیار مهمی را در اجرای سیاست های ابلاغی دولت در راستای ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنان محلات هدف دارد و خواستار توجه بیشتر مدیران شهری و استانی به مقوله خطیر و مهم  ساماندهی محلات هدف شد.

 وی افزود : این اداره کل ضمن تاکید بر تحقق برنامه های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، از برنامه های پیش رو  و همچنین  اجرایی شدن پروژه های مختلف در محلات هدف استان توضیحاتی را ارائه و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی های به عمل آمده شاهد تغییرات و تحولات خوبی در محلات مورد نظر باشیم.

گفتنی است، در نشست مذکور سرپرست محترم امور شعب بانک مسکن استان  و نمایندگان برخی شهرداری های استان، دبیران کارگروه های تخصصی و  سایر اعضاء نقطه نظرات خود را بیان و تصمیماتی اتخاذ شد.