شناسهٔ خبر: 82736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تکمیل ۵ راهدارخانه در الیگودرز/ ۸۰ کیلومتر راه روستایی قبل از فصل سرما آسفالت و بهسازی می‌شود

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل عملیات ساخت پنج راهدارخانه در شهرستان الیگودرز گفت: سازمان‌های آب و برق باید برای بهره‌برداری سریع‌تر از این راهدارخانه‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی در این سفر از طرح های عمرانی حوزه راه  و شهرسازی شهرستان الیگودرز بازدید و در نشستی با مسئولان استان مهم‌ترین مشکلات این شهرستان را در زمینه راه و شهرسازی، زیرساخت‌ها و راهداری بررسی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به این که برنامه سه ساله ای با هدف ارتقا و ساماندهی راه های شهرستان الیگودرز با همکاری استانداری لرستان و وزارت راه و شهرسازی تدوین و اجرایی می شود، اظهار داشت: وسعت و موقعیت جغرافیایی خاص شهرستان الیگودرز، حجم کار زیادی را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که راه روستایی از شاخص های توسعه به شمار می رود، طرح ابرار در کشور در حال اجرا است که در استان لرستان، بیشترین سهم متعلق به شهرستان الیگودرز است.

اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در ارتقای راه های روستایی این شهرستان گفت: به علت محدودیت و استانی‌شدن اعتبارات راه روستایی از سال جاری، مقرر شد که زیرسازی‌های ممکن تا قبل از فصل سرما و با همکاری استان انجام شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آسفالت این راه‌ها را انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در این مدت  ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۶۰ کیلومتر دیگر نیز برای تسهیل تردد مردم بهسازی و شن ریزی گردد. اسلامی ارتقای محور شول‌آباد- خان‌آباد را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود: حدود پنج کیلومتر از این مسیر انجام‌ شده است که باقی‌مانده مسیر تا خان‌آباد نیز تا قبل از فرارسیدن فصل سرما با مشارکت استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل عملیات ساخت پنج راهدارخانه در شهرستان الیگودرز تصریح کرد: سازمان‌های مختلف نظیر آب و برق نیز باید در این بخش همکاری کنند تا هر‌ چه زودتر اقدامات تاسیساتی مربوط به این راهدارخانه‌ها انجام و آماده خدمت‌‌رسانی شود. اسلامی در ادامه سفر خود از محور الیگودرز- شول آباد نیز بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی استانداری، بازدید از پروژه های وزارت راه و شهرسازی در استان به ویژه پروژه محور جدید خرم آباد- پلدختر، حضور در مراسم اجرایی آغاز به کار قطعه چهارم واریانت جدید خرم آباد- پلدختر و بازدید از عملیات بازسازی مناطق سیل زده شهرستان پلدختر از برنامه های بعدی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان است.

لازم به ذکر است، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و خیراله خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وزیر راه و شهرسازی را در این سفر همراهی می کنند.