شناسهٔ خبر: 82780 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اراضی موردنیاز ساخت مسکن ملی در حال تامین است/بخش عمده‌ای از اراضی برای ساخت مسکن ملی در اختیار دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی قرار گرفت/تامین ۶۰ درصد اراضی مسکن ملی در استان قزوین

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین بخش عمده‌ای از اراضی مورد نیاز ساخت مسکن ملی در استان‌های کشور توسط آن سازمان، خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تامین اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای مسکن ملی در استان‌های سراسر کشور،‌گفت: در سطح کشور بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجموعه دستگاه‌های متولی ساخت مسکن از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد، اراضی بخش عمده‌ای از مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای متولی ساخت مسکن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی شده و مورد توافق، پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت مسکن توسط نهادها و دستگاه‌های متولی ساخت مسکن برای گروه‌های میان درآمدی و کم‌درآمدی با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه در تمامی استان‌ها آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی در استان زنجان خبر داد و با اعلام اینکه زمین این واحدها در استان توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است، اعلام کرد: در استان قزوین نیز بیش از ۹۰۰۰ واحد مسکن ملی باید احداث شود که عملیات احداث ۱۲۰۰ واحد آن در هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در مهرگان آغاز شد.

نبیان ادامه داد: در استان قزوین به عنوان یکی از استان های مهم کشور، ۶۰  درصد اراضی مسکن ملی تامین شده است و در حال برنامه ریزی هستیم تا باقیمانده اراضی این استان نیز تامین و کار ساخت آنها نیز آغاز شود.