شناسهٔ خبر: 82806 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی خبر داد

کاهش ۶۴درصدی تردد بین استانی در نوروز ۹۹

رضا نفیسی متوسط تردد ساعتی در ایام طرح نوروزی سال ۹۹ ، ۱۷۰ وسیله در ساعت بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵۹ درصدی نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی رضا نفیسی به بیان آماری در خصوص آمار تصادفات در سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ پرداخت و گفت: تردد بین استانی وسایل نقلیه در ایام طرح نورزی سال ۹۹، به ۱۶.۲میلیون وسیله رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش دارد. متوسط تردد ساعتی در ایام طرح نوروزی سال ۹۹ ، ۱۷۰ وسیله در ساعت بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵۹ درصدی نشان می دهد.

او با اشاره به این که تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی در سال ۹۸  در مجموع ۱.۴ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است، تصریح کرد: بنابر آمار پلیس راهور، تعداد فوتی‌های سر صحنه در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۱.۳ درصد افزایش داشته و در مجموع تصادفات فوتی و جرحی ۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در سال ۹۸ متوسط تردد ساعتی محورهای برونشهری نسبت به سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

نفیسی افزود: در سال ۹۸ تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک دهم درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در ادامه به آمار تصادفات راه‌های بروشهری قبل و بعد از تغییرات قیمت سوخت و شیوع کرونا پرداخت و تصریح کرد: میزان تصادفات در ۸ ماه نخست سال ۹۸ نسبت به ۴ ماه پایانی سال ۸.۵ درصد کاهش و وضعیت تردد نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

او درباره مقایسه وضعیت تردد و تعداد جانباختگان برونشهری در ۳ سال گذشته بر اساس بیشترین تغییرات تلفات به تردد نیز توضیح داد: طی ۳ سال گذشته، استان‌های یزد، بوشهر، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و گلستان به ترتیب دارای بیشترین میان افزایش شاخص فوتی نسبت به تردد بوده اند. همچنین استان‌های قم، اردبیل، کردستان، گیلان، البرز و اصفهان به ترتیب دارای بیشترین میزان کاهش شاخص نسبت فوتی به تردد بوده اند.

نفیسی ادامه داد: همچنین مقایسه شاخص جانباختگان برونشهری به تردد استان‌ها نشان از این دارد که طی ۳ سال گذشته استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، فارس و خوزستان به ترتیب دارای بیشترین میزان نسبت شاخص فوتی به تردد در کشور بوده اند.استان‌های البرز، قم، تهران و قزوین نیز به ترتیب دارای کمترین میزان نسبت شاخص فوتی به تردد در کشور هستند.

او افزود: بیشترین استان‌هایی که در ۳ سال گذشته بیشترین کاهش را داشته اند استان‌هایی هستند که اولین سری دوربین‌های کنترل سرعت در شبکه راه‌های آن‌ها نصب شده است.