شناسهٔ خبر: 83024 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

اراضی ۵۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد، تامین شد/پایان تیر۹۹ پایان پرونده بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده

امضای تفاهم نامه همکاری تکمیل واحدهای مسکونی روستایی بین بنیاد و بانک قرض الحسنه مهر ایران رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد بنیاد را در احداث مسکن ملی ۱۳۰ هزار واحد عنوان کرد و از اتمام بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده سراسر کشور تا پایان تیر امسال خبر داد.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و تعهدات بنیاد در این خصوص و همچنین تامین زمین اجرای این طرح، با اعلام اینکه تعهدات بنیاد برای مسکن ملی احداث ۱۳۰ هزار واحد است، گفت: زمین حدود ۵۰ هزار واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: مقرر شده تا زمین بیش از ۸۰ هزار واحد دیگر نیز بتدریج تامین شده و در اختیار بنیاد قرار بگیرد تا کار احداث واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد در مسکن ملی برای واحدهای باقیمانده نیز آغاز شود.

تابش در خصوص آخرین روند بازسازی مناطق سیل‌زده و تحویل تمامی واحدهای باقیمانده و بسته شدن پرونده احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده، توضیح داد: چنانچه بحران کرونا حادث نمی‌شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زودتر بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده را به اتمام می‌رساند و واحدها را تحویل متقاضیان می‌داد. هم اکنون بخش عمده‌ای از بازسازی واحدهای سیل زده در مراحل پایانی است.

وی تصریح کرد: بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده تا پایان تیرماه امسال در سراسر کشور به اتمام می‌رسد.

تابش یادآور شد: در سیل فروردین ۹۸، ۱۰۱ هزار واحد تعمیراتی و ۶۱ هزار واحد احداثی ارزیابی شد که کار واحدهای تعمیراتی در سراسر کشور در ماه های گذشته به پایان رسید. در حال حاضر، بازسازی واحدها نیز در مراحل پایانی قرار دارد که واحدهای باقیمانده در حال تکمیل در و پنجره و سقف هستند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان هایی همچون گلستان، کار بازسازی واحدهای سیل زده به اتمام رسیده و منتظر هستند تا یک روز در همین تیرماه، با هماهنگی ریاست جمهوری تعیین وقت شود و آخرین واحدهای باقیمانده سیل زده با حضور رییس جمهوری افتتاح شده و پرونده واحدهای مسکونی سیل زده بسته شود.

وی بازسازی واحدهای سیل زده لرستان را نیز در مراحل پایانی عنوان کرد و افزود: همراه با اقدام بنیاد در خصوص مسکن، موضوع عمران روستایی و پایدارسازی روستاها نیز آغاز شده است که از جمله آنها می توان به دیواره سازی کنار رودخانه ها و بازسازی معابر تخریبی اشاره کرد.