شناسهٔ خبر: 83036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به ارزش ۴هزار میلیارد ریال در استان اصفهان/ اجرای حکم قضایی قلع و قمع به مساحت ۷هزار و ۵۰۰ مترمربع در استان اصفهان

رفع تصرف اراضی اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد: به منظور صیانت ازاراضی دولتی حدود ۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی واقع در سپاهان شهر اصفهان رفع تصرف شد  و یک فقره حکم قلع و قمع  به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درتوابع شهرستان مبارکه به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان  اذعان داشت: شخصی در اراضی ملی سپاهان شهر اقدام به احداث سرپناه موقت، استقرار تانکر آب و تعداد زیادی دام و احشام نموده بود که  با هشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی استان، این اراضی رفع تصرف فوری و به دولت بازگردانده شد.  

وی افزود: مساحت اراضی بازپس‌گیری شده حدود ۵۰ هزار متر مربع بوده و ارزش تقریبی آن ۴ هزار میلیارد ریال است.  

 فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت: یک مورد حکم قضایی قلع و قمع به مساحت ۷هزار و ۵۰۰ مترمربع و به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر بداغ آباد از توابع شهرستان مبارکه اجرایی شد.  

وی با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی گفت: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی این یگان با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد خواهد کرد.   

سرهنگ باقری تصریح کرد: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات، نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.  

وی  از همه مردم استان خواست چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را در این خصوص اخذ نمایند و از خرید هر گونه زمین فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند چرا که با حکم مراجع قضایی با اشخاص خاطی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به جدیدترین شیوه‌های حفاظتی اشاره کرد و گفت: جهت آشنایی کارکنان بخش حفاظت از اراضی با جدیدترین شیوه‌های حفاظتی، مراقبتی و استانداردهای علمی، براساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده، دوره آموزشی در ۱۲ سرفصل با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.  

وی با بیان اینکه اراضي ملي، اموال عمومي و متعلق به يكايك شهروندان است اذعان داشت: در راستاي منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی ملی و دولتی، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل با بهره‌گيري اصل اساسي 'پيشگيري' فعالیت‌های خود را مطابق با برنامه اجرایی سالانه انجام می‌دهد و تا کنون نیز عملکرد مطلوبی داشته است.