شناسهٔ خبر: 83081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۱۶ میلیون متر مربع اراضی ملی در حوزه شرق استان تهران

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع تصرف اراضی ۳۷۸ مورد در شرق استان تهران از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، با اعلام ۳۷۸ رفع تصرف اراضی واقع در شرق استان تهران از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: با تدبیر یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و با اجرای احکام صادره از مراجع قضایی اراضی رفع تصرف شده به بیت المال اعاده شده است .

وی گفت:۳۷۸ مورد رفع تصرف به مساحت  ۱۶۴۴۱۵۶۸ هزار متر مربع با ارزش تقریبی  ۴۸۴.۶۴۷۰.۰۰۰.۰۰۰ هزار تومان نتیجه بیش از سه ماه تلاش شبانه روزی یگان حفاظت اداره کل و همکاران در حوزه شرق استان تهران و تعامل با نیروهای قضایی و انتظامی است.

وی با بیان جزئیات بیشتر گفت :از ابتدای سال تا کنون در اجرای احکام صادره له سازمان، اجرای کامل قلع و قمع و خلع ید بدون هیچ گونه خسارت مالی و جانی در ماه های فروردین حدود ۷۱ مورد رفع تصرف به مساحت ۲۹۳۰۰۰ هزار متر مربع، در اردیبهشت ماه ۱۲۰ مورد رفع تصرف به مساحت ۱.۳۴۵.۴۸۵ هزار مترمربع، در خرداد حدود ۱۳۹ مورد رفع تصرف به مساحت ۱۴.۵۴۶.۰۰۰ هزار متر مربع و در تیرماه ۲۵۷.۱۱۰ هزار متر مربع در سال ۹۹ انجام شده است.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پس از تهیه برآوردهای اطلاعاتی، عملیاتی و انتظامی و طی هماهنگی با بهره گیری از توان نیروهای یگان و نیز همکاران ناجا به همراه اکیپ های امدادی برای پیشگیری از هرگونه واقعه احتمالی عملیات را مدیریت و راهبری می کنند .

محبت خواه رفع تصرف ها را منوط به تعامل، یکدلی و تلاش شبانه روزی دانست و اظهار کرد: اگر سرمایه های طبیعی برای نسل های آینده حفظ نشود در مقابل آیندگان شرمسار خواهیم بود و حفظ این سرمایه های طبیعی  در واقع، امید و سرمایه های اجتماعی را حفظ می کند. در همین خصوص از همشهریان عزیزمان می خواهیم هرگونه مورد را با شماره ۱۶۵۶با همکاران ما در یگان حفاظت در میان بگذارند تا به این به شکل یک کار بزرگ در امر مبارزه با زمین خواری انجام شده باشد.