شناسهٔ خبر: 83348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خبر داد:

ساخت ۲۶۷کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کردستان

کردستان راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان ۲۶۷ کیلومتر راه اصلی بین‌شهری و بزرگراهی احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدصدیق ثابتی اظهار داشت:  این میزان راه ساخته شده شامل ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان و ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه با صرف اعتباری معادل۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات شاخص بزرگراهی استان با رشد ۲ برابری از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد رسید تا این زیرساخت‌ها به عنوان عنصری مهم در تحقق توسعه پایدار این استان نقشی بیش از گذشته ایفا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود:   هم اکنون نیز احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دستور کاراین اداره کل بوده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

ثابتی یادآور شد: برای اتمام این طرح‌ها بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد که امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: از جمله طرح‌های در حال اجرای  این استان میتوان  بهچهار خطه گردنه صلوات آباد، جاده جدید سنندج به مریوان، طرح  بزرگراهی کریدور شمال جنوب در مسیر کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز اشاره کرد.