شناسهٔ خبر: 83363 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آغاز اجرای پروژه میان درآمدی ۲۷۰ واحدی در اراک

پروژه مسکن اراک پروژه ۲۷۱ واحدی مسکونی در شهرک الهیه اراک توسط شرکت سرمایه‌گذاری الوند با هدف ساخت مسکن برای اقشار میان‌درآمدی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، یکی از مسوولیت های گروه سرمایه گذاری مسکن ساخت مسکن متناسب با نیاز اقشار متوسط جامعه است که پیرو سیاست های  بانک مسکن و سیاست های کلان دولت در دستور کار قرار گرفته است.

با همین رویکرد، گروه سرمایه گذاری مسکن در شهرهای مختلف اقدام به اجرا و شروع ساخت پروژه‌های میان درآمدی کرده است. یکی از پروژه‌هایی که توسط شرکت سرمایه‌گذاری الوند ساخته می‌شود، پروژه سرو واقع در استان مرکزی است که یکی از پروژه‌های شاخص گروه سرمایه گذاری مسکن به شمار می‌رود.

این پروژه با زیربنای کل تقریبی ۳۸ هزار و ۶۹۱ مترمربع و ۲۷۱ واحد مسکونی از پروژه‌های فعال شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند است.

این پروژه که در شهر اراک واقع شده، دارای طراحی منحصربه ‌فرد است و با وجود محدویت‌های اجرای سازه به روش قالب تونلی و استفاده بهینه و حداکثری از فضاها در طراحی داخلی واحدها منجر به ایجاد طرحی قابل توجه در بین پروژه‌های گروه شده است.

با توجه به سابقه مطلوب شرکت الوند در احداث پروژه‌های با استانداردهای مهندسی در شهر اراک و به ویژه شهرک الهیه، پیش‌بینی می‌شود این پروژه بتواند بخشی از مسکن اقشار متوسط جامعه را تامین به خوبی تامین کند.

عملیات اجرایی پروژه مسکونی سرو اراک به رغم مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا، در اردیبهشت‌ماه آغاز شده و خاکبرداری و سازه بخشی از پروژه با سرعت مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست.

بر اساس پیش بینی و برنامه زمانبندی اولیه، عملیات اجرای سازه اصلی پروژه از ماه آینده آغاز خواهد شد.

پس از ساخت چندین هزار واحد مسکونی با کیفیت در شهرک الهیه اراک توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، یکی از قطعات زمین‌های باقیمانده در این شهرک با هدف تبدیل شدن به مجتمع آپارتمانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

با رایزنی‌های انجام شده توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، برای بهبود طراحی و افزایش پتانسیل ساخت و ساز در نهایت شهرداری اراک با طرح جدید شرکت در این زمین موافقت کرد.

نوآوری در طراحی پروژه مسکونی سرو، باعث شده است ضمن بهره‌گیری از تکنولوژی قالب تونلی، با طراحی کاملا جدید و ابتکاری، بسیاری از نقایص ساختمان‌های احداثی با این روش رفع شود.