شناسهٔ خبر: 83388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

طرح اقدام ملی مسکن در قزوین با کمبود زمین روبرو نیست

1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از ثبت حدود هشت هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن در قزوین با کمبود زمین روبرو نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مبارک قدم در حاشیه جلسه کمیته مسکن و همچنین نشست بررسی وضعیت اقدام ملی مسکن که با حضور سیاهکالی نماینده مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اضافه کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح با ۱۷۰۰ واحد مسکن در سطح استان آغاز شده و براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، تا ۲ سال آینده نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به سهمیه ۹۵۰۰ واحدی استان قزوین در حوزه تخصیص طرح اقدام ملی مسکن، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ۲ مرحله ثبت‌نام از متقاضیان، ۳۰ درصد آنها حایز شرایط دریافت مسکن تشخیص داده شدند، لذا قرار است تا ضمن اعلام آمادگی استان در خصوص ثبت نام مرحله سوم از متقاضیان مسکن به وزارت راه و شهرسازی، آماده پذیرش متقاضیان مرحله بعد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین طی ۲ مرحله صورت گرفت که در مجموع حدود هشت هزار متقاضی ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۲ هزار متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: زمین در نظر گرفته شده برای متقاضیان مرحله نخست که عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده در ناحیه شهری مهرگان قزوین بوده که با توجه به تمرکز بیشتر ساخت و سازهای در این ناحیه شهری، بیشتر ادامه واگذاری‌ها در این مجموعه ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد از سهمیه در نظر گرفته شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت متقاضیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این استان واگذار شده است.