شناسهٔ خبر: 83488 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی اتفاق افتاد:

افتتاح خط تولید جدید در ایریکو ابهر

قطار ریل باس  با حضور وزیر راه و شهرسازی در ابهر دو خط تولید جدید در ایریکو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز (۲ مردادماه) با حضور  محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، دو خط تولید شامل خط تولید ۸۰ دستگاه ریل‌باس جدید ارتقا یافته و تولید ۲۰۰ دستگاه بوژی‌های باری Y۲۵ در شرکت ایریکو ابهر راه‌اندازی و قرارداد بازسازی واگن‌های مسافری با شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز نیز منعقد شد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافری با شرکت ایریکو گفت: یکی از تأکیدات مهم در وزارت راه و شهرسازی تاکید بر و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و به دنبال این هستیم تا از ظرفیت‌های داخلی و حداکثر استفاده را ببریم. رویکرد ما این است تا از همه استعدادها و ظرفیت‌های داخل کشور استفاده شود تا بتوانیم از کشورهای خارجی  قطع وابستگی کرده و به خود اتکایی برسیم.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ که سال تولید ملی بود با این سیاست های حمایتی موفق به تولید و واگن باری و مسافری ساخت داخل شدیم که شاید بهترین سالی بود که صنایع ریلی تجربه کردند و توانستند ظرفیت‌های خود را بیشتر به کار گیرند.

اسلامی با اشاره به هدفگذاری ساخت ۲ هزار دستگاه در سال ۹۹ گفت: شرکت ایریکو  یکی از شرکت‌هایی است که در تولید این دو هزار دستگاه ورود پیدا کرده است. این شرکت با تعاملاتی که با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌است، میزان خودکفایی و قطع وابستگی را رشد داده است. به همین دلیلقرارداد جدیدی را  با این شرکت منعقد کرده‌ایم.

او ادامه داد:  ناوگانی که عمر آن ها به پایان رسیده بود را بین کارخانه های مختلف تقسیم کردیم و نوسازی ناوگان فرسوده در دستور کار این شرکت نیز قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  به منظور  جریان نوسازی و افزایش و توسعه ناوگان ریلی قراردادهایی را از محل تبصره ۱۸ و ماده ۱۲ مورد پیگیری قرار دادیم و امیدوارم امسال بتوانیم سال خوبی را در حوزه ریلی تجربه کنیم.