شناسهٔ خبر: 83562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی ؛

وضعیت پیشرفت طرح تولید مسکن ملی در استان فارس مورد ارزیابی قرار گرفت

IMG_8003.JPG با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارت راه و شهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس وضعیت پیشرفت طرح تولید مسکن ملی در استان فارس مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: تعداد کل ثبت نام شدگان در کشور ۸۸۳ هزار نفر بوده که از این تعداد ۴۳۹ هزار نفر تا کنون حائز شرایط شناخته شدند.

وی تصریح کرد: ۲۷۷۲۶ نفر تعداد مقتضیانی است که مورد تایید نهایی قرار گرفتند و ۱۸۷۲۷ نفر اقدام به افتتاح حساب و از این تعداد ۵۸ هزار نفر اقدام به واریز وجه کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مراحل تخصیص زمین و اخذ پروانه متذکر شد:برای ۲۲۴ هزار نفر تا کنون زمین اختصاص یافته و همچنین برای ۷۹ هزار نفر قرار ساخت نیز بسته شده است.

اسلامی از اخذ پروانه برای ۹۹۹/۴۵ واحد در کشور خبر داد و تصریح کرد: تا قبل از ۲۳ مرداد ماه باید تمامی افراد واجد شرایط که ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده اند به پروژه ها معرفی شوند.

همچنین محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا ۲۰ مرداد ماه امسال باید واجدین شرایط تعیین تکلیف شوند و تا پنجم شهریور ماه مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اعضاء تکمیل گردد و در غیر این صورت از سامانه حذف خواهند شد.

وی اضافه کرد: واگذاری گروهی حتی الامکان در شهرهایی که مشکل زمین وجود ندارد را انجام دهید و این طرح می تواند بسیار موفق عمل کند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان نیز افزود: ملاک اصلی سهمیه هر استان افرادی هستند که واجد شرایط تشخیص داده شده اند و مبلغ ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز کرده اند.

در ادامه این جلسه مهندس زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: ساخت ۱۸۶۱۱ واحد در استان فارس در قالب طرح تولید اقدام ملی مسکن در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی فارس بوده و ۱۱۴۶۶ نفر حائز شرایط شناخته شدند و تا کنون ۸۷۹ نفر به تایید نهایی رسیدند.

وی از افتتاح حساب ۷۲۸ نفر از متقاضیان طرح تولید اقدام ملی مسکن در استان فارس خبر داد و خاطر نشان ساخت : تعداد ۳۱۹ نفر وجه اولیه را واریز کرده اند.

وی همچنین از تخصیص زمین به ۸۲۳۶ نفر خبر داد و متذکر شد برای ساخت ۲۸۱۵ واحد قرارداد ساخت تا کنون بسته شده است.