شناسهٔ خبر: 83596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

تایید نهایی حدود ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی در استان قم/ معترضین مرحله اول به زوی تعیین تکلیف خواهند شد

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: چهار هزار واحد برای ساخت مسکن اقدام ملی در برنامه استان قم پیش بینی شده است که از این تعداد۱۸۷۵ نفر برای تکمیل پرونده خود به بنیاد مسکن استان مراجعه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم) حسن صبوری در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان قم اظهار داشت: طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی چهار هزار واحد برای ساخت اقدام ملی در مرحله اول در برنامه استان قم پیش بینی شده است که از این تعداد ۲۱۵۵ نفر تایید اولیه شده اند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۸۷۵ نفر در شهر قم با ارسال پیامک به بنیاد مسکن استان مراجعه کرده و پس از بررسی۱۵۰۰ نفر از آن ها تایید نهایی شده اند.

 صبوری در خصوص افتتاح حساب متقاضیان توضیح داد: از مجموع ۱۵۰۰ نفر تایید شده نهایی، برای ۶۲۴ نفر افتتاح حساب انجام شده است و این دسته از افراد پس از دریافت پیامک افتتاح حساب می بایست ۶۰ میلیون تومان واریز نمایند که براساس مصوبه شورای تامین مسکن طی دو هفته کاری فرصت دارند مبلغ ۴۰ میلیون تومان و پس از گذشت یک ماه مبلغ ۲۰ میلیون باقیمانده را واریز نمایند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تنها ۸۵ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند خاطر نشان ساخت: سرعت و پیشرفت پروژه به واریز وجه متقاضیان بستگی دارد و چنانچه افراد تا دو هفته کاری نسبت به واریز وجه اقدام نکنند طبق دستورالعمل طرح اقدام ملی مسکن، حذف می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص وضعیت معترضین به نتایج مرحله اول (پردیسان/قم) اظهار داشت: پالایش این دسته از افراد به زودی انجام خواهد شد و بابت ادامه حضورشان در این طرح در صورت احراز صلاحیت و تایید، نگرانی به خود راه ندهند.