شناسهٔ خبر: 8374 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

احمدی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آخرین نتیجه پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی/ نخستین نشست کمیته تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی ۱۰ تیر برگزار می‌شود

واگن سازی اریکو معاون ناوگان شرکت راه آهن از برگزاری نخستین نشست کمیته حمایت از صنایع ریلی در ۱۰ تیر ماه خبر داد و گفت: این نشست به ریاست مدیرعامل شرکت راه‌آهن با حضور رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران و نمایندگان وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی تشکیل می‌شود.

بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در راه‌آهن توسعه خطوط ریلی و به تبع آن کاهش مصرف انرژی در دستور کار قرار دارد گفت: نسبت مصرف سوخت در بخش جاده در مقایسه با حمل‌ونقل ریلی هفت به یک است.

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عقد قرارداد ۳ هزار واگن باری و ۱۰۰ واگن مسافری جدید٬ افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت ریلی ساخت ۲۹۵۰ واگن باری در دستور کار راه‌آهن قرار گرفت که ساخت ۱۹۰۰ واگن آن با تولیدکنندگان داخلی و ۱۰۵۰ واگن با تشکیل کنسرسیوم مشترک با شرکت‌‌های خارجی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان ریلی داشته است٬ ادامه داد: با وجود اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی از وظایف شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی نیست ولی برای تحقق اقتصاد مقاومتی جلسات ماهانه منظمی با وزیر صنعت٬ معدن و تجارت در خصوص نحوه حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار شده است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

آخرین وضعیت تشکیل «کمیته تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی»

از موافقت جهانگیری با پیشنهاد آخوندی تا تعیین زمان اولین جلسه

گام‌های عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

احمدی از به ثمر نشستن پیگیری‌های شخص وزیر راه و شهرسازی  برای تشکیل کمیته‌ای با عنوان "تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی و بهره‌گیری از فرصت‌های بین‌المللی با هدف توسعه حمل و نقل ریلی" خبر داد و گفت: در پی نامه‌ای که دکتر عباس آخوندی به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری نوشت و مورد موافقت قرار گرفت٬ این کمیته با دستور محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن تشکیل شد. این در حالی است که تشکیل چنین کمیته‌ای از وظایف وزارت صنعت٬ معدن و تجارت است و وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی چنین اقدامی را انجام داد.

وی یادآور شد: نخستین نشست این کمیته در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۴ در دفتر محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور نمایندگان وزارت صنعت٬معدن و تجارت٬ بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی برگزار می‌شود.

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه جذب ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی و تأمین ناوگان ریلی کشور از محل تولیدات داخل دو هدف مهم راه آهن جمهوری اسلامی ایران است٬ اقدامات صورت گرفته در راه آهن را مثبت ارزیابی کرد./

نظر شما