شناسهٔ خبر: 83782 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به واحدهای مسکن تکمیل نشده پلدختر

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به واحدهای مسکونی تکمیل نشده سیل‌زدگان شهرهای پلدختر و معمولان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسعود رضایی در کمیسیون الحاق دو روستای سیل‌زده ملاوی و گِوه مهدی به روستای سراب حمام شهرستان پلدختر که امروز نهم مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای مسکونی سیل‌زدگان شهرهای پلدختر و معمولان که تکمیل نشده‌اند، دغدغه استاندار و سایر مسئولان بود که در تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علوی و استانداری لرستان به ازای هر واحد مسکونی نیمه‌تمام حدود ۱۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه جهت رفع مشکل به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌طورکلی میزان این اعتبار مبلغ ۹ میلیارد تومان است که از طریق بانک سینا به‌عنوان بانک عامل به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از سیل‌زدگان خواست در اسرع وقت تا ستادهای معین در منطقه هستند، برای تشکیل پرونده به این ستادها در شهر خود مراجعه کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: ملاوی و گِوه‌مهدی دو روستای سیل‌زده شهرستان پلدختر هستند که به دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه و سایر مشکلات برای جابجایی بلاتکلیف مانده بودند، که با توافق انجام شده، مقرر شد براساس ضوابط بنیادمسکن و طرح هادی به اندازه مورد نیاز برای سیل‌زدگان واجد شرایط این روستاها در خط محدوده، زمین به روستای سراب حمام برای اسکان آنان الحاق شود.

وی اضافه کرد: سه استان اصفهان به‌عنوان معین شهر پلدختر و ۱۱ روستا با احداث ۷۵۰ واحد، اردبیل معین شهر معمولان با ۱۰۰۰ واحد و لرستان با پیگیری مسئولان شهرستانی و بنیادمسکن استان ۷۴۰ واحد خسارت دیده را بازسازی کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: ۷۰۰۰ واحدهای تعمیری و معیشتی به‌طورکلی در کنار واحدهای احداثی شهرستان پلدختر تعمیر و بازسازی شدند.