شناسهٔ خبر: 83859 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۱هزار و ۶۲۸ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان همدان ثبت‌نام کردند

ظرفیت اجرایی شرکتهای تعاونی مسکن در طرح اقدام ملی 1 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تا کنون ۲۱ هزار و ۶۲۸ نفر متقاضی ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان بودند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مجید صالحی امیر  بیان کرد : در مرحله نخست این طرح نزدیک به ۲ هزار و ۸۶۰ متقاضی از این استان در سامانه ملی طرح یاد شده ثبت‌نام نمودند که نزدیک به ۴۰ درصد آن‌ها واجد شرایط نبودند و از فهرست متقاضیان این طرح حذف شدند .

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل افزود : در مرحله دوم و سوم تا کنون ۱۶ هزار و ۱۱۴ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۶۵۴ نفر از متقاضیان آموزش و پرورش بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی در این طرح ثبت نام کردند.

صالحی در رابطه با شرایط متقاضیان گفت:  متاهل بودن ، زنان سرپرست خانوار و زنان مجرد بالای ۳۵ سال،  نداشتن مالکیت ثبتی متقاضی و همسر،  پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرایط لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است .

وی یادآور شد : متقاضیان تایید شده طرح اقدام‌ملی مسکن برای واریز وجه اولیه تا ۱۵ روز جهت مراجعه به بانک و تکمیل وجه خود  مهلت دارند .

وی افزود: متقاضیانی که در این ۱۵ روز نتوانند مبلغ را واریز کنند مهلت دیگری به آنها داده خواهد شد و در نهایت با واریز نکردن وجه ، این متقاضیان حذف خواهند داشت.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت : در دست داشتن برگه ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است .

تعهد دولت در طرح اقدام ملی مسکن ساخت  ۴۰۰ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور است .