شناسهٔ خبر: 83922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر :

۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح بازآفرینی شهری در دست اجرا است

عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: این شرکت به نمایندگی از دولت در حال مدیریت ۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح بازآفرینی شهری به صورت مستقل و یا با مشارکت برخی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کردستان)، مهدی عبوری با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل یک هزار و ۵۰۰ طرح با یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تعهد شرکت بازآفرینی در برنامه ششم توسعه و ۹ هزار طرح با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به صورت اقدام مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان است.

وی یادآور شد: ستاد باز آفرینی شهری متشکل از ۲۳ دستگاه اجرایی ظرفیت بالقوه ای برای اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، مذهبی و زیرساختی در مناطق کمتر توسعه یافته شهری شامل نواحی منفصل شهری، محلات ناکارآمد، بافت فرسوده و تاریخی است.

وی با بیان اینکه کردستان استانی پیشتاز در جذب و اجرای اعتبارات طرح‌های عمرانی در این بخش است افزود:  هم اکنون در این استان ۵۰ طرح با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که با اتمام آنها بخشی از کمبود شاخص‌های زیرساختی در محلات مورد هدف به میانگین کشوری و استانی نزدیک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به لزوم اجرای طرح بازآفرینی شهری هفت باغ سنندج اظهار داشت:  محل این طرح با ۳۲ هکتار تنها مکانی است که می‌توان با اجرای طرح‌های بازآفرینی کمبود شاخص های فرهنگی و زیرساختی شهر را مرتفع کرد.

وی افزود: ستاد باز آفرینی شهری این آمادگی را دارد با حضور مسوولان استانی جلساتی را تصمیم گیری جدی برای اجرا این طرح انجام دهد و از هم اکنون نیز اعتبار مورد نیاز فاز اول این طرح مصوب و تخصیص داده شده است.

عبوری در خصوص تزریق اعتبارات مورد نیاز پیاده راه خیابان فرودسی سنندج نیز اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری اعتبارات مورد نیاز این طرح را تامین و در اختیار استان قرار می‌دهد تا در اواخر شهریور سال جاری شاهد بهره برداری از آن باشیم. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره اینکه استقبال خوبی از جانب ساکنان بافت فرسوده کردستان در استفاده از تسهیلات آن نشده است افزود: این شرکت آماده است با همکاری مسوولان استان رایزنی‌های مختلفی را با هیات دولت در راستای اصلاح پرداخت تسهیلات این مناطق به استان کردستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه با همکاری نظام مهندسی، شهرداری، راه و شهرسازی و بانک مسکن اعتبارات خوبی برای ترغیب انبوه سازان برای ورود احیای بافت فرسوده منظور شده است افزود: در صورت تجمیع واحدها به صورت انبوه سازی برای هر واحد ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

عبوری یادآور شد: اگر ساکنان به صورت خودمالکی بخواهند این واحدها را بازسازی کنند می توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی شامل تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد استفاده کنند.

وی گفت: همچنین این افردا می توانند از تسهیلات چهار درصد ۴۰ میلیون تومانی به عنوان ودیعه مسکن نیز بهره مند شوند.

امروز با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری سه طرح بازآفرینی شهری شامل بلوار ماموستا هیمن ناحیه منفصل حسن آباد، سنگ فرش و پله گذاری کوچه‌های خیابان کارگر سنندج (محله تقتقان) و بهسازی معابر، پله گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر محلات فرجه و کانی کوزله با حضور استاندار کردستان، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد. عبوری در جریان سفر خود از مرکز محله نایسر و بلوار ۲ کیلومتری این ناحیه منفصل شهری، مدرسه ۹ کلاسه ناحیه منفصل شهری ننله، طرح بازآفرینی بافت تاریخی آغه زمان و مطالعات طرح هفت باغ سنندج و پیاده راه خیابان فردوسی نیز بازدید کرد. • • •