شناسهٔ خبر: 83944 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون عمران مجلس

مشارکت بانک‌ها در تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد

محمد رضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است، از تاسیس صندوق مستقل نزد بانک مسکن برای تامین منابع این بخش در قالب طرح جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیش‌بینی راهکارهای مختلف در حوزه تامین منابع بخش مسکن گفت: در کمیسیون عمران مجلس این موضوع مورد بررسی قرار گرفته به طوری که در قالب طرح جهش تولید تاسیس صندوق مستقل برای تجمیع منابع بخش مسکن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تامین منابع این صندوق از محل‌های مختلف پیش بینی شده که بخشی از آن از محل قانون بودجه، بخش از منابع از محل بازگشت اقساط مسکن مهر و بخش دیگر نیز منابع سایر بانک‌ها خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس مجمع بانک مسکن ریاست این صندوق را بر عهده دارد، گفت: نظر مدیران بانک مسکن نسبت به تاسیس این صندوق برای تجمیع منابع بخش مسکن مثبت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: این منابع با دستور وزیر راه و شهرسازی برای تامین مالی بخش مسکن هزینه می‌شود.

وی افزود: متاسفانه غیر از بانک مسکن، سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات شبکه بانکی به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

رضایی کوچی با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز جامعه، گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده در قالب طرح جهش تولید مسکن، سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات باید به ۲۵ درصد افزایش یابد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نوبت رسیدگی به طرح «جهش تولید مسکن» در صحن علنی مجلس به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: بیش از یک هفته است که این طرح به هیئت رئیسه اعلام وصول شده است و بررسی آن احتمالا در روز چهارشنه هفته جاری یا اوایل هفته آینده در صحن آغاز می‌شود.

وی گفت: طرح جهش تولید یک طرح دو فوریتی است که تامین مسکن برای اقشار دهک‌های پایین جامعه را هدف قرار می‌دهد.